تیک تاک احتمالاً پس از آمریکا در اروپا هم ممنوع می‌شود - تکفارس 
تیک تاک احتمالاً پس از آمریکا در اروپا هم ممنوع می‌شود - تکفارس 
تیک تاک احتمالاً پس از آمریکا در اروپا هم ممنوع می‌شود - تکفارس 

تیک تاک احتمالاً پس از آمریکا در اروپا هم ممنوع می‌شود

فرزاد اسرافیلی
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 13:55
تیک تاک ممنوع اروپا

بنا به اعلام رییس کمیسیون اروپا، استفاده از اپلیکیشن بسیار محبوب تیک تاک ممکن است در اروپا ممنوع اعلام شود.

اتحادیه اروپا دو تحقیق جداگانه در مورد تیک تاک در دست انجام دارد. بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز هفته گذشته لایحه‌ای را به امضا رساند که طبق آن این اپلیکیشن در صورتی که در عرض ۹ ماه مالکیت خود را به شرکت آمریکایی انتقال ندهد، در ایالات متحده ممنوع خواهد شد.

ماه گذشته، مجلس نمایندگان آمریکا به لایحه ممنوعیت تیک تاک از ایالات متحده یا فروش اجباری این برنامه به یک شرکت آمریکایی رای مثبت داد. رئیس جمهور بایدن هفته گذشته لایحه‌ای را امضا کرد که به شرکت ByteDance، مالک چینی تیک تاک ۹ ماه فرصت داد تا به یک شرکت آمریکایی بفروشد. البته مهلت ۹ ماهه می‌تواند تا ۱۲ ماه تمدید شود.

به گزارش پولیتیکو، اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، با تاکید بر خطر تیک تاک اعلام کرد احتمال ممنوعیت این برنامه از سوی اتحادیه اروپا به قوت خود باقیست.

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون، در جریان مناظره‌ای که با حضور نامزدهای اصلی احزاب انتخابات اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۴، در ماستریخت برگزار شد، اشاره کرد که ممنوعیت  تیک تاک در اتحادیه اروپا همچنان یک گزینه است.

فون در واکنش به ممنوعیت تیک تاک در آمریکا در صورت عدم واگذاری مالکیت به شرکت آمریکایی، افزود:

احتمال ممنوعیت این اپلیکیشن در اروپا همچنان باقیست. ما اولین مؤسسه در جهان بودیم که استفاده کارکنان از اپلیکیشن تیک تاک در تلفن‌های خود را ممنوع اعلام کردیم. زیرا دقیقا از خطرات آن آگاه هستیم.

اتحادیه اروپا تحقیقات خود را از تیک تاک بدلیل اعمال طرح‌های تشویقی به کاربران بابت تماشای ویدیوهای این اپلیکیشن، آغاز کرده است. آن‌ها معتقد‌ند این امر ممکن است مغایر با قوانین این اتحادیه در رابطه با ممنوعیت استفده بیش از حد کودکان از اپلیکیشن‌ها باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید