شرکت‌های ژاپنی: هوش مصنوعی را هرچه سریع‌تر مهار کنید - تکفارس 
شرکت‌های ژاپنی: هوش مصنوعی را هرچه سریع‌تر مهار کنید - تکفارس 

شرکت‌های ژاپنی: هوش مصنوعی را هرچه سریع‌تر مهار کنید

فرزاد اسرافیلی
۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - 09:57
مهار هوش مصنوعی

بزرگترین شرکت مخابراتی ژاپن و روزنامه برجسته این کشور خواستار تصویب قانون در سریع‌ترین زمان ممکن برای مهار هوش مصنوعی مولد هستند. آنها معتقدند اگر بر هوش مصنوعی نظارت نباشد، دموکراسی و نظم اجتماعی ممکن است از هم بپاشد.

شرکت‌های ژاپنی Nippon Telegraph and Telephone (NTT) و Yomiuri Shimbun Group Holdings از جمله شرکت‌هایی هستند که در بیانیه‌‌ای خواستار محدودیت هوش مصنوعی شدند. این بیانیه نیز همانند قانونی که در ماه مارس از سوی پارلمان اروپا برای محدود کردن برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی تصویب شد، به نگرانی‌های فزاینده در میان متحدان ایالات متحده در مورد برنامه‌های هوش مصنوعی که توسط شرکت‌های آمریکایی توسعه یافته‌اند، اشاره دارد.

بیانیه شرکت‌های ژاپنی به مزایای بالقوه هوش مصنوعی مولد در بهبود بهره‌وری نیز اشاره کرده است، اما به طور کلی نسبت به این فناوری بدبین است. در بیانیه مذکور آمده است:

ابزارهای هوش مصنوعی قبل از این نیز کرامت انسانی را خدشه‌دار کرده است، زیرا گاهی اوقات بدون توجه به اخلاق یا دقت، برای جلب توجه کاربران طراحی می‌شوند. اگر هوش مصنوعی مهار نشود، در بدترین حالت، ممکن است منجر به فروپاشی دموکراسی و نظم اجتماعی و در نهایت جنگ شود. ژاپن باید در اقدامی فوری، قوانینی را برای محافظت از انتخابات و امنیت ملی در برابر سوء استفاده از هوش مصنوعی مولد تصویب کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید