Visual Studio 2015 با قابلیت برنامه نویسی Cross-Platform منتشر شد - تکفارس 
Visual Studio 2015 با قابلیت برنامه نویسی Cross-Platform منتشر شد - تکفارس 

Visual Studio 2015 با قابلیت برنامه نویسی Cross-Platform منتشر شد

محمدرضا قدمگاهی
۳۱ تیر ۱۳۹۴ - 01:35
Visual Studio 2015 با قابلیت برنامه نویسی Cross-Platform منتشر شد - تکفارس 

همه ی شما میدانید که بهترین نرم افزار توسعه برنامه های تحت ویندوز، Visual Studio ساخته ی خود مایکروسافت میباشد. این برنامه با یک محیط گرافیکی و آماده بودن آبجکت ها به صورت گرافیکی برای استفاده راحت تر در برنامه نویسی به یکی از بهترین محیط های برنامه نویسی تحت وب و ویندوز مبدل شده است.

حال مایکروسافت تصمیم گرفته است تا نسخه ۲۰۱۵ این نرم افزار را یک هفته قبل از عرضه جهانی ویندوز ۱۰ به مرحله انتشار برساند. مایکروسافت این نرم افزار را همزمان با انتشار جهانی آن، فریم ورک یا همان SDK نسخه ۴.۶ دات.نت رامنتشر نمود و باعث شگفت زدگی توسعه دهندگان شد.

دیروز بود که در بلاگ خبری توسعه دهندگان ویژوال استودیو نوشته شد که این برنامه در دو قیمت مختلف در دسترس بوده و از فردا(یعنی امروز) قابل دانلود میباشد. اما در زیر این پست نوشته شد که، ویژوال استودیو ۱۵ به علاوه فریم ورک ۴.۶ دات.نت تا ۹روز دیگر یعنی تا انتشار ویندوز ۱۰ قابل اجرا نمیباشند.

اما میرسیم به موضوع مهمتر، اینکه ویژوال استودیو ۲۰۱۵ شامل قابلیت Cross-platform Programming میباشد. یعنی شما میتوانید با دانش برنامه نویسی خود، همزمان برای سه سیستم عامل ویندوز، آندروید و iOS برنامه نویسی کنید. این قابلیت بسیار زیاد بر روی سرعت رشد فناوری اطلاعات تاثیر میگذارد و گامی مهم در عرصه تکنولوژی محسوب می‌شود. زیرا شما میتوانید با یک زبان برنامه نویسی برای سه سیستم عامل مختلف به برنامه نویسی بپردازید.

ویزوال استودیو ۲۰۱۵ هم اکنون برای دانلود در دسترس است و زبان های C++ 11/14/17, TypeScript 1.5, F# 4.0, Python و دیگر پایه های برنامه نویسی مایکروسافت را پشتیبانی می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.