شیائومی نسخه رایزن لپ تاپ ردمی بوک ۱۵ پرو را معرفی کرد - تکفارس 
شیائومی نسخه رایزن لپ تاپ ردمی بوک ۱۵ پرو را معرفی کرد - تکفارس 
شیائومی نسخه رایزن لپ تاپ ردمی بوک ۱۵ پرو را معرفی کرد - تکفارس 

شیائومی نسخه رایزن لپ تاپ ردمی بوک ۱۵ پرو را معرفی کرد

افشین نوری
۲۶ تیر ۱۴۰۲ - 08:53
شیائومی

شیائومی از لپ‌تاپ جدید خود با نام ردمی بوک ۱۵ پرو نسخه رایزن که مجهز به پردازنده Ryzen 7 7840HS AMD است رونمایی کرد.

قبلا لپ‌تاپ شیائومی ردمی بوک پرو ۱۵ با پردازنده‌های Ryzen 6000 AMD و نسل دوازدهم اینتل معرفی شده بود، اما حالا نسخه جدیدی از آن با نسل جدید پردازنده‌های AMD ارائه شده است. پردازنده این لپ تاپ Ryzen 7 7840HS AMD است که در دسترس مشتریان جهانی قرار خواهد گرفت.

شیائومی

این پردازنده از نظر مشخصات دارای ۸ هسته و ۱۶ رشته پردازشی بر پایه معماری Zen 4 با ۸ مگابایت کش L2 و ۱۶ مگابایت حافظه کش L3 و سرعت کلاک تا ۵.۱ گیگاهرتز است. این پردازنده دارای توان حرارتی بین ۳۵ تا ۵۴ وات بوده و از گرافیک iGPU Radeon 780M RDNA 3 که ۱۲ واحد محاسباتی با فرکانس ۲۷۰۰ مگاهرتز دارد بهره می برد. این تراشه همچمین دارای قابلیت‌های Ryzen AI AMD است.

لپ تاپ ردمی بوک ۱۵ پرو نسخه رایزن دارای فریم آلومینیومی CNC با طراحی باریک است. نمایشگر آن یک پنل ۱۵ اینچی با وضوح ۳.۲K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است و روشنایی آن تا ۵۰۰ نیت می‌رسد. در کل، طراحی نسخه رایزن شبیه به مدل ۲۰۲۲ است و از تعداد مناسبی پورت های USB و سایر فناوری‌های سیمی/بی‌سیم بهره می‌برد.

ردمی بوک ۱۵ پرو همچنین دارای پورت‌های متنوعی است که شامل دو درگاه USB-A 3.2 نسل ۱، یک پورت سایز کامل HDMI، یک پورت اترنت، یک پورت USB-A 2.0، یک کارتخوان SD و یک جک هدفون ۳.۵ میلیمتری می‌شوند. متاسفانه هیچ پورت USB-C روی این اپ تاپ وجود ندارد.

اما در بخش اتصالات بی‌سیم، ردمی بوک ۱۵ پرو از اتصال وای‌فای ۵ (۲x۲) و بلوتوث ۵.۰ پشتیبانی می‌کند. همچنین روی این لپ تاپ اپلیکیشن Mi SmartShare به‌طور پیش‌نصب ارائه شده که به شما اجازه می‌دهد تا فایل‌هایتان را از گوشی ارسال کنید.

شیائومی هنوز قیمت آن را اعلام نکرده است، اما به نظر می‌رسد این لپ‌تاپ احتمالا قیمتی حدود ۷۰۰ دلار خواهد داشت. این لپ‌تاپ در ۱۹ جولای عرضه خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید