تعداد کاربران ChatGPT برای اولین بار کاهش یافت - تکفارس 
تعداد کاربران ChatGPT برای اولین بار کاهش یافت - تکفارس 

تعداد کاربران ChatGPT برای اولین بار کاهش یافت

افشین نوری
۱۷ تیر ۱۴۰۲ - 14:17
ChatGPT

از زمانی که چت‌بات ChatGPT معرفی شده، انقلابی در زمینه هوش مصنوعی ایجاد شده است. با این حال، به نظر می‌رسد که دوران اوج این پلتفرم رو به پایان است.

به گزارش واشنگتن پست، در ماه گذشته برای اولین بار تعداد کاربران ChatGPT کاهش یافته است. طبق این گزارش، ترافیک دستگاه‌های موبایلی و دسکتاپ به وب‌سایت ChatGPT در ماه ژوئن حدود ۱۰ درصد کاهش داشته و میزان دانلود اپلیکیشن آیفون آن نیز کاهش یافته است. هنوز مشخص نیست که چرا این چت‌بات با کاهش کاربر مواجه شده است.

گزارش واشنگتن پست بر پایه داده‌های شرکت Similarweb که یک شرکت تجزیه و تحلیل وب است منتشر شده است. این گزارش گفته است که ChatGPT پس از راه اندازی، ترافیک عظیمی را در ماه نوامبر سال گذشته میلادی تجربه کرد. سپس، تعامل کاربران با آن با به‌سرعت رشد کرد، اما در ماه مارس کمی کاهش یافت و در ماه مه همچنان به کاهش خود ادامه داد.

گزارش واشنگتن پست همچنین گفته است که مدت زمان تعامل کاربران با ChatGPT نیز کاهش یافته است. یعنی کاربران وقت کمتری در وب‌سایت این چت‌بات سپری کرده‌اند. ظاهرا یکی دیگر از چت‌بات‌های محبوب هوش مصنوعی به نام Character.AI نیز در ماه ژوئن کاهش سطح تعامل کاربران را تجربه کرده است.

با وجود اینکه هوش مصنوعی قابلیت‌های زیادی دارد، اما نگرانی‌های نیز در ماه‌های گذشته ایجاد کرده است. بخشی از این نگرانی‌ها به خاطر توانایی این فناوری در انجام برخی مشاغل انسانی است که می‌تواند باعث بیکاری خیل عظیمی از کارگران شود. همچنین در آینده ممکن است هر کسی بتواند اکثر کارهای خود را توسط بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی انجام دهد.

با این حال، نگاه دیگری نیز به هوش مصنوعی وجود دارد که معتقد است این فناوری می‌تواند به عنوان یک ابزار کمکی عمل کند تا به‌عنوان یک جایگزین مستقیم. طبق این نگاه، کارگران می‌توانند با استفاده از هوش مصنوعی از انجام کارهای تکراری صرفنظر کنند و در کارهای خود بهره‌وری بیشتری داشته باشند.

طبق گزارش جدید وال استریت ژورنال، شرکت‌های بزرگی مثل اپل، آمازون، جی پی مورگان و ورایزن استفاده از فناوری‌های نوظهور هوش مصنوعی را برای کارکنان خود در حین کار ممنوع کرده‌اند. برخی از این شرکت‌ها مثل آمازون و اپل عمدتا روی چت بات ChatGPT حساس هستند و مشکلی با هوش مصنوعی به‌طور کلی ندارند. برخی شرکت‌ها نیز از کارکنان خود خواسته‌اند که از ابزارهای هوش مصنوعی داخلی این شرکت‌ها استفاده کنند.

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم دقیقا چه اتفاقی افتاده است که تعداد کاربران ChatGPT کاهش یافته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید