گوگل رابط کاربری جدیدی برای یوتیوب ارائه کرد - تکفارس 
گوگل رابط کاربری جدیدی برای یوتیوب ارائه کرد - تکفارس 

گوگل رابط کاربری جدیدی برای یوتیوب ارائه کرد

افشین نوری
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - 09:08
یوتیوب

گوگل ماه گذشته اعلام کرد که قابلیت یوتیوب استوری را حذف می‌کند و گفت که قصد دارد تمرکز خود را روی قابلیت‌های جدیدی بگذارد که مرتبط با یوتیوب شورتز باشند. حالا این شرکت بی‌سروصدا یک رابط کاربری جدید برای یوتیوب ارائه کرده است که ویدیوهای شورتز را در بالای فید اشتراک قرار می‌دهد.

رابط کاربری جدید که قبلا فقط برای تعدادی منتخبی از کاربران یوتیوب قابل دسترس بود حالا در اختیار همه کاربران قرار گرفته است. در این رابط کاربری، بخش یوتیوب شورتز در قسمت بالای فید اشتراک قرار می‌گیرد، بطوریکه درست بعد از یکی از آخرین ویویدهای کانال اشتراکی شما قرار خواهد گرفت. این تغییر علاوه بر نسخه دسکتاپ در نسخه‌های اندورید و آی او اس یوتیوب نیز قابل مشاهده خواهد بود.

یوتیوب

بخش یوتیوب شورتز قبلا فقط در تب پیشنهادات و تب اختصاصی Shorts ظاهر می‌شد، اما در رابط کاربری جدید، ویدیوهای شورتز در فید سابسکرایب‌های شما ظاهر خواهند شد. سرویس شورتز گوگل برای رقابت با تیک تاک و ریلز اینستاگرم ارائه شده است و محبوبیت آن در بین کاربران افزایش یافته است.

یوتیوب

هرچند محبوبیت شورتز افزایش است اما این موضوع درباره یوتیوب استوری صادق نبود و این قابلیت قرار است در تاریخ ۲۶ ژوئن غیرفعال شود. این سرویس به تقلید از قابلیت استوری‌های اینستاگرام و اسنپ‌چت ارائه شده بود و محتواهای ویدیویی خالقان محتوا را به‌طور خودکار بعد از ۲۴ ساعت پاک می‌کرد.

رابط کاربری یوتیوب در طول سال‌های گذشته با تغییراتی مواجه بوده است و که شامل حذف دکمه دیسلایک، ارائه گزینه‌های سرعت پخش ویدیو و موارد دیگر می‌شوند. حالا باید ببینیم تغییرات جدید این رابط کاربری چقدر مورد استقبال کاربران قرار خواهد گرفت.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید