گوگل نسبت به حضور کارکنانش در محل کار سختگیرتر می شود - تکفارس 
گوگل نسبت به حضور کارکنانش در محل کار سختگیرتر می شود - تکفارس 

گوگل نسبت به حضور کارکنانش در محل کار سختگیرتر می شود

افشین نوری
۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - 13:15
گوگل

گوگل قصد دارد سابقه حضور کارکنان در محل کارشان را برای بررسی عملکرد آن‌ها ثبت کند و یادآوری‌هایی را برای کارمندانی که غیبت‌های متوالی دارند ارسال کند. گوگل یکی از آخرین شرکت‌هایی است که خواستار بازگشت کارکنانش به محل کار بعد از پایان همه‌گیری کرونا است.

فیونا سیکونی مدیر ارشد کارکنان گوگل با ارسال ایمیلی به کارمندان این شرکت خواستار حضور فول‌تایم آن‌ها در اداره شده است. در حال حاضر، اکثر کارکنان گوگل از سیاست کار هیبریدی این شرکت تبعیت می‌کنند که شامل حضور سه روز در هفته در محل کار می‌شود.

گوگل از ماه آوریل سال گذشته این سیاست را اتخاذ کرده است و قبلا در سال ۲۰۲۱ اعلام کرده بود که ۲۰ درصد از کارکنان این شرکت مجاز هستند از راه دور به‌طور فول‌تایم کار کنند. به نظر می‌رسد که حضور سه روز در هفته در محل کار تاحدودی توانسته ارتباط بین کارکنان گوگل را حفظ کند و این موضوع درباره کسانی که در یک مکان مشترک کار می‌کنند تاثیرات بیشتری داشته است.

سیکونی گفته است که اکثر محصولاتی که گوگل ماه گذشته در کنفرانس I/O 2023 معرفی کرد نتیجه کار گروهی در محل کار بوده است و البته این به معنای آن است که همه افراد باید در محل کار خود حضور داشته باشند، بلکه استثناهایی نیز می‌تواند در این‌باره وجود داشته باشد. برای مثال، آلودگی اخیر هوا در نیویورک آمریکا باعث شده تا خیلی از افراد نتوانند به محل کار خود حضور پیدا کنند.

شرکت‌های دیگری مثل آمازون و والت دیزنی نیز از کارکنان خود خواسته‌اند که به‌طور فیزیکی در محل کارشان حضور پیدا کنند. البته تبعیت از این سیاست برای کسانی که در طول همه‌گیری کرونا از راه دور کار می‌کردند ممکن است کمی سخت باشد و اخیرا صدها کارمند آمازون در اعتراض به سیاست جدید این شرکت تظاهرات کرده‌اند.

گوگل در سال ۲۰۲۱ گفته بود که ۵ میلیارد دلار برای توسعه ادارات و دیتاسنترهای جدید در آمریکا خرج خواهد کرد، البته به شرطی که با کاهش همه‌گیری کرونا شاهد حضور کارکنان این شرکت در محل کار باشیم.

آلفابت در سه ماهه اول ۲۰۲۳ گزارش داد که ۱۹۰,۷۱۱ کارمند دارد، در حالیکه در ماه ژانویه امسال ۱۲,۰۰۰ نفر از کارمندان خود را حدود ۶ درصد از کل کارکنان می‌شدند اخراج کرده بود. با این کار، گوگل توانسته ۵۶۴ میلیون دلار در بخش هزینه فضاهای اداری خود صرفه‌جویی کند.

منبع: Wsj

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید