اپل می گوید مشکل Autocorrect آیفون را با iOS 17 حل کرده است - تکفارس 
اپل می گوید مشکل Autocorrect آیفون را با iOS 17 حل کرده است - تکفارس 

اپل می گوید مشکل Autocorrect آیفون را با iOS 17 حل کرده است

افشین نوری
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - 11:44
iOS 17

یکی از بزرگترین مشکلات کاربران آیفون این بود که قابلیت Autocorrect نمی‌تواند تصحیحات تایپی را آن‌طور که دلشان می‌خواهد انجام دهد. به همین خاطر، اپل بهبودهای بزرگی را برای اسن قابلیت در iOS 17 ارائه کرده است.

سیستم جدید Autocorrect آیفون در iOS 17، مبتنی بر مدل‌های یادگیری ماشین درون‌دستگاهی است و برای هر کاربر قابل‌ شخصی‌سازی است. در این سیستم، کیبورد از مدل زبانی انتقال‌دهنده برای دقیق‌تر کردن تصحیح تایپ‌ها استفاده می‌کند. این مدل می‌تواند به محض فشار دادن دکمه توسط کاربر اجرا شود.

iOS 17

از طرف دیگر، کیبورد گوشی‌های آیفون، پاسخ‌پذیری سریع‌تری نسبت به زبان محلی هر کاربر خواهد داشت. اپل همچنین تغییراتی در رابط کاربری Autocorrect ایجاد کرده است تا کار کردن با آن را راحت‌تر کند. زمانی که این قابلیت تغییری را در یک کلکه ایجاد می‌کند، کلمه‌ی تغییر یافته با یک آندرلاین مشخص خواهد شد. اگر Autocorrect تغییر اشتباهی انجام بدهد، کاربر به‌راحتی می‌تواند روی آندرلاین ضربه بزند و کلمه اصلی را ببیند. سیستم جدید سعی خواهد کرد از این تصحیح‌های دستی یاد بگیرد.

در ضمن، پیشنهادهای Autocomplete اکنون می‌تواند در سطح جمله اتفاق بیفتد که قابلیت بسیار خوبی برای کاربران خواهد بود. سیستم عامل iOS 17 نیاز به آیفون XS و مدل‌های جدیدتر دارد و از امروز به عنوان نسخه بتا توسعه‌دهندگان فابل دسترس است. نسخه نهایی آن اواخر ۲۰۲۳ در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

گوشی‌هایی که واجد شرایط دریافت iOS 17 هستند به قابلیت‌هایی مثل کارت‌های تماس با طراحی جدید، حالت استندبای در زمان شارژ و قابلیت Check In برای مطلع کردن دیگران هنگام رسیدن شما به خانه دسترسی خواهند داشت. با این حال، برخی قابلیت‌های iOS 17، مخصوص آیفون‌های جدیدتر خواهند بود که شامل ری‌اکشن‌های ژستی و افکت‌های واقعیت افزوده در فیس تایم می‌شوند و برای دسترسی به آن‌ها نیاز به آیفون ۱۲ یا مدل‌های بالاتر خواهد بود.

گوشی‌های آیفون XS, XS Max و XR قدیمی‌ترین مدل‌هایی خواهند بود که iOS 17 را دریافت می‌کنند. البته این به معنای آن نیست که این سه گوشی همه قابلیت‌های iOS 17 را دریافت خواهند کردند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید