سرمایه گذاران اپل علاقه بیشتری به معرفی یک چت بات رقیب ChatGPT دارند تا یک هدست واقعیت ترکیبی - تکفارس 
سرمایه گذاران اپل علاقه بیشتری به معرفی یک چت بات رقیب ChatGPT دارند تا یک هدست واقعیت ترکیبی - تکفارس 

سرمایه گذاران اپل علاقه بیشتری به معرفی یک چت بات رقیب ChatGPT دارند تا یک هدست واقعیت ترکیبی

افشین نوری
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - 10:32
هدست اپل

افزایش محبوبیت ChatGPT باعث موجی از ترس در بین شرکت‌های بزرگ فناوری شده است و برای مثال گوگل برای عقب نماندن از صحنه رقابت اقدام به معرفی چت بات اختصاصی خودش به نام Bard کرده است. در حالیکه اپل خود را برای معرفی اولین هدست واقعیت ترکیبی خودش آماده می‌کند، طبق یک گزارش جدید به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران این شرکت معتقدند که هوش مصنوعی اهمیت بیشتری نسبت به یک هدست پوشیدنی دارد.

با توجه به اینکه اپل احتمالا فقط ۱۰ هزار دستگاه از هدست واقعیت ترکیبی خود را در سال جاری عرضه خواهد کرد، به نظر می‌رسد چشم‌انداز درآمدی این شرکت از طریق فروش هدست مذکور چندان زیاد نخواهد بود. مینگ چی کو تحلیلگر مطرح حوزه فناوری با انتشار توییتی گفته است که سرمایه‌گذاران علاقه بیشتری به تلاش‌های اپل برای معرفی رقیب ChatGPT دارند تا اینکه یک هدست واقعیت ترکیبی ارائه کند.

کو گفته است که در سال‌های آینده، هدست اپل درآمد چندانی برای این شرکت ایجاد نخواهد کرد، اما به نظر می‌رسد که اپل فقط یک محصول در این بخش نخواهد داشت. با این حال، خود اپل نیز می‌داند که با توجه به قیمت احتمالی ۳۰۰۰ دلاری هدست واقعیت ترکیبی‌اش نباید انتظار محبوبیت بیشتری برای این هدست داشته باشد و مجبور است که در آینده نمونه‌های ارزان‌تری برای کسب درآمد بیشتر و جلب توجه مشتریان عرضه کند.

توسعه رقیب ChatGPT توسط اپل موضوعی است که گزارش امروز اشاره‌ای به این نکرده است که چطور مدل زبانی LLM منجر به درآمدزایی برای اپل و سرمایه‌گذاران این شرکت خواهد شد. OpenAI به عنوان شرکت سازنده ChatGPT در سال گذشته میلادی متحمل ضرر و زیان ۵۴۰ میلیون دلاری شده بود که بخش بزرگی از آن به خاطر توان پپردازشی بالایی بوده که برای اجرای LLM لازم است. مدیرعامل این شرکت در مصاحبه‌ای تائید کرده بود که آن‌ها درآمدی از ChatGPT ندارند و برنامه خاصی برای این کار ندارند.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا اپل در نهایت موفق به معرفی چت بات اختصاصی خودش می‌شود یا نه.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید