رویداد innovation 2023 اینتل در تاریخ ۱۹ سپتامبر برگزار می‌شود - تکفارس 
رویداد innovation 2023 اینتل در تاریخ ۱۹ سپتامبر برگزار می‌شود - تکفارس 

رویداد innovation 2023 اینتل در تاریخ ۱۹ سپتامبر برگزار می‌شود

مهدی حلوائی
۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - 11:28
اینتل innovation 2023

اینتل امروز در خبری اعلام کرد که رویداد Innovation 2023 خود را در تاریخ ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) برگزار خواهد کرد. در این رویداد، اینتل از محصولات جدید خود رونمایی خواهد کرد و اطلاعاتی را در خصوص محصولات نسل بعدی خود به اشتراک خواهد گذاشت.

مطالب مرتبط:

در رویداد Innovation 2022، پت گلسینگر (Pat Gelsinger)، مدیرعامل اینتل، از کارت‌های گرافیک سری آرک (Arc)، سرویس‌های IFS و تراشه‌ی ۶ گیگاهرتزی Core i9-13900KS رونمایی کرد. از این رو انتظار می‌رود که در رویداد سال جاری نیز شاهد افشای اطلاعات تازه‌ای در خصوص تراشه‌ی های نسل ۱۴ میتیور لیک (Meteor Lake) این شرکت باشیم. گفته می‌ود این تراشه‌ها دارای هسته‌های جدید، VPU جدید و همچنین گرافیک مجتمع آرک الکمیست بوده و برای اولین بار از معماری چندکاشی x86 بهره می‌برند.

علاوه بر تراشه‌های میتیور لیک، احتمالاً اینتل در رویداد یادشده از تراشه‌ی ریفرش نسل ۱۴ رپتور لیک (Raptor Lake) برای پلتفرم دسکتاپ نیز رونمایی خواهد کرد که از فرکانس بالاتری بهره می‌برند. این تراشه‌ها با مادربردهای سری ۶۰۰ و ۷۰۰ سازگار بوده و آخرین سری از تراشه‌های LGA 1700/1800 خواهند بود.

در نهایت، انتظار می‌رود که اینتل اطلاعاتی را در خصوص نسل جدید کارت‌های گرافیک سری آرک نیز به اشتراک بگذارد. گفته می‌شود که این شرکت در حال حاضر کارت‌های ریفرش سری آرک الکمیست پلاس را در دست ساخت دارد و پس از عرضه‌ی آن‌ها روی ساخت کارت‌های رده‌بالای بتل میج (Battlemage) و عرضه‌ی آن‌ها در سال ۲۰۲۴ تمرکز خواهد کرد. همچنین پیش‌بینی می‌شود که این شرکت در رویداد Innovation 2023 از نقشه راه خود برای سال‌های آینده رونمایی کند.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید