اینتل همکاری خود با سامسونگ و SK Hynix را توسعه می دهد - تکفارس 
اینتل همکاری خود با سامسونگ و SK Hynix را توسعه می دهد - تکفارس 

اینتل همکاری خود با سامسونگ و SK Hynix را توسعه می دهد

افشین نوری
۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - 11:12
اینتل

طبق گزارش رسانه‌های کره‌ای، اینتل ظاهرا قصد دارد یک مرکز تحقیقاتی بزرگ در کره جنوبی بسازد و همکاری خود را با سامسونگ گسترش دهد.

اینتل در جریان رویداد Intel Vision 2023 از برنامه خود برای توسعه یک مرکز تحقیقاتی در کره جنوبی و شش مرکز تحقیقاتی در آمریکا، تایوان، چین، هند و مکزیک خبر داده است. مرکز تحقیقاتی سئول روی تحقیق روی فناوری‌های حافظه مموری مثل DDR5 DRAM متمرکز خواهد بود. این مرکز با نام Advanced Data Center Development Lab قرار است در اواخر سال جاری میلادی افتتاح شود و سایر مرکزهای تحقیقاتی اینتل نیز روی فناوری‌های مرتبط با نیمه‌رساناهای سرور تحقیقات انجام خواهند داد.

اینتل قصد دارد همکاری خود را با بازیگران بزرگی مثل سامسونگ و SK Hynix گسترش دهد تا از شبکه وسیع تحقیقاتی آن‌ها بهره ببرد و از طرفی هم این شرکت می‌خواهد با همکاری شرکت‌های کره‌ای اقدام به تست و ارزیابی عملکرد نسل بعدی محصولات حافظه خود مثل DDR5 و Compute Express Link بکند.

مرکز تحقیقاتی سئول نقش مهمی در وریفای کردن و تائید سازگاری DRAM های تولیدشده برای پردازنده‌های اینتل خواهد داشت. لذا همکاری اینتل با شرکت‌هایی مثل سامسونگ و SK Hynix می‌تواند کمک شایانی به این شرکت آمریکایی د این زمینه بکند.

با توسعه هرچه بیشتر هوش مصنوعی، بازارها به‌سرعت در حال گسترش هستند و عملکرد بسیار خوب انویدیا در ماه‌های اخیر که موجب شد این شرکت به باشگاه شرکت‌های تریلیون دلاری ملحق شود، نمونه‌ای از رقابت سخت در بازار نیم‌هادی‌هاست. افزایش تقاضا برای دیتاسنترهای بزرگ و افزایش محبوبیت پردازنده‌های سری Sapphire Rapids اینتل یاعث شده تا این شرکت تلاش کند تا مسیر انویدیا را طی کند.

شرکت SK Hynix اخیرا نسل پنجم پرسه ۱۰ نانومتری خود را که در ساخت نسل بعدی راهکارهای DDR5 & HBM3E استفاده خواهد شد معرفی کرده بود. سامسونگ نیز خود را متعهد به تولید انبوه ۱۶B DDR5 DRAM کرده است که از پروسه ۱۲ نانومتری بهره خواهد برد. این پیشرفت‌ها باعث رشد بازار نیمه‌رساناها به‌ویژه در بخش دیتاسنترها و هوش مصنوعی خواهد شد.

در هر حال باید ببینیم برنامه‌ها اینتل برای گسترش کسب‌وکار خود در سایر کشورها چگونه پیش خواهد رفت.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید