مایکروسافت پشتیبانی از اپلیکیشن Cortana برای ویندوز را تا آخر سال ۲۰۲۳ پایان می دهد - تکفارس 
مایکروسافت پشتیبانی از اپلیکیشن Cortana برای ویندوز را تا آخر سال ۲۰۲۳ پایان می دهد - تکفارس 

مایکروسافت پشتیبانی از اپلیکیشن Cortana برای ویندوز را تا آخر سال ۲۰۲۳ پایان می دهد

افشین نوری
۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - 20:44
مایکروسافت

به نظر می‌رسد معرفی اپلیکیشن Copilot نشان‌دهنده پایان کار Cortana در ویندوز است. وب‌سایت Windows Central گزارش داده است که مایکروسافت در یک صفحه پشتیبانی جدید اعلام کرده است که پشتیبانی از اپلیکیشن Cortana برای ویندوز را در اواخر سال ۲۰۲۳ پایان خواهد داد.

مایکروسافت این اپلیکیشن را در سال ۲۰۱۴ به‌عنوان یک دستیار صوتی برای دستگاه‌های موبایلی ویندوز معرفی کرد و قرار بود پاسخ ردموندی‌ها به سیری اپل و حتی الکسا آمازون باشد، اما هرگز نتوانست به موفقت و محبوبیتی در حد آن‌ها دست یابد.

مایکروسافت در سال گذشته پشتیبانی از نسخه‌های اندروید و iOS این دستیار صوتی را پایان داد و حتی آن‌ها را از روی دستگاه‌هایی مثل اسپیکرهای هوشمند حذف کرد. اما برای ویندوز، مایکروسافت قرار است تا اواخر امسال همچنان از آن پشتیبانی کند و بعد از آن دیگر هیچ پشتیبانی از آن نخواهد کرد.

مایکروسافت گفته است که کاربران همچنان به قابلیت‌های قدرتمند ویندوز و اج که اخیرا قابلیت‌های هوش مصنوعی نیز به آن‌ها اضافه شده‌اند دسترسی خواهند داشت. مایکروسافت مشخصا به بینگ جدید اشاره کرده است که مجهز به فناوری پیشرفته GPT-4 شده است. مایکروسافت در ماه مارس نیز ابزار Microsoft 365 Copilot را برای ایجاد محتوا در داخل اپلیکیشن‌های آفیس ارائه کرد.

مایکروسافت همچنین اخیرا در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود اعلام کرده بود که قصد دارد هوش مصنوعی را به‌طور عمیق با ویندوز ۱۱ و از طریق قرار دادن یک ابزار Copilot در سایدبار پلتفرم ادغام کند. کاربران می‌توانند از این ابزار درخواست انجام کارهای محتلفی را بکنند که شامل تغییر پس‌زمینه کامپیوتر، ویرایش عکس‌ها و خلاصه‌سازی اسناد می‌شوند.

به هر حال، کسانی که از Cortana استفاده می‌کردند می‌توانند به سراغ Copilot بروند که در ماه جاری به‌عنوان یک نسخه پیش‌نمایش برای ویندوز ۱۱ ارائه خواهد شد.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید