این پوست الکترونیکی می تواند همانند پوست طبیعی با مغز ارتباط برقرار کند - تکفارس 
این پوست الکترونیکی می تواند همانند پوست طبیعی با مغز ارتباط برقرار کند - تکفارس 

این پوست الکترونیکی می تواند همانند پوست طبیعی با مغز ارتباط برقرار کند

سپهر بندزر
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - 11:58
پوست الکترونیکی

تیمی از مهندسان دانشگاه استنفورد پوست الکترونیکی را ساخته‌اند که می‌تواند محرک‌های خارجی را احساس کند و اطلاعات آنها را به جای دستگاه‌های الکترونیکی با مغز به اشتراک بگذارد. این دستگاه‌های الکترونیکی کشسانی که به عنوان پوست دوم درنظر گرفته می‌شوند، نوعی از فناوری‌های پوشیدنی هستند که در زمینه‌های مختلفی کاربردی هستند.

متخصصان دانشگاه استنفورد در اواخر سال ۲۰۲۲ از پوست الکترونیکی با قابلیت فهم و درک حالت‌های حرکتی و همچنین بانداژ هوشمند رونمایی کردند که می‌تواند فرایند ترمیم پوست را از طریق پردازنده منتقل کند. در این بین، افراد فعال در دانشگاه MIT نیز در حال کار روی پوست الکترونیکی هستند که توانایی ارزیابی وضعیت فعلی بدن را دارد و همچنین ضد تعریق است.

پوست الکترونیکی مغز

با تمامی این نوآوری‌های پیشرو، ضعفی که در تمامی موارد احساس می‌شود این است که تمامی اطلاعات پوست به جای اینکه به مرکز عصبی و همچنین مغز منتقل شود به به چیپست و یا دستگاه خارجی منتقل می‌شود. این پوست توسعه یافته در دانشگاه استنفورد حس فشار و دما را به گونه‌ای از فرمت سیگنال‌های الکترونیکی منتقل می‌کند که برای برقراری ارتباط مستقیم به مغز مناسب است و همانند محرک‌های عصبی رفتار می‌کند که حین حس کردن چیزی در پوست به وجود می‌آیند.

چگونه شکل اثر انگشت همانند راز باقی مانده است؟

این پوست الکترونیکی از طراحی ۳ لایه ضد عایق بهره می‌برد که یکی از لایه‌ها از پلاستیکی ساخته شده که در زمینه جراحی کاربردی است. سیگنال‌های الکتریکی به کمک شبکه ساختار یافته نانویی در داخل هر لایه منتقل می‌شود.

هر لایه‌‌ی‌حسی براساس نیاز خود شخصی سازی می‌شود و سپس با ظرافت جمع می‌شود تا ساختاری ترکیبی را بوجود بیاورد؛ همان روشی که گیرنده‌های عصبی پوست کار می‌کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.