روش های کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال | مراقب سرمایه خود باشید ! - تکفارس 
روش های کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال | مراقب سرمایه خود باشید ! - تکفارس 

روش های کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال | مراقب سرمایه خود باشید !

تکفارس
۹ خرداد ۱۴۰۲ - 09:13
روش های کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال | مراقب سرمایه خود باشید ! - تکفارس 

سرقت ارزهای دیجیتال در حال افزایش است؟

بیت کوین (BTC) پس از بحران مالی جهانی ۲۰۰۸-۲۰۰۹ برای جلوگیری از بحران‌های مالی جهان در آینده مطرح شد. با این حال، همانطور که توسط کلاهبرداری‌های مختلف ارزهای دیجیتال از زمان معرفی آن‌ها به جهان نشان داده شده است، ارزهای رمزپایه نیز امنیت کافی برای سرمایه کاربران فراهم نمی کنند.

خرید بیت کوین در صرافی ارزینجا

به دلیل ماهیت دیجیتالی (بیشتر اوقات)، هکرها سرقت ارزهای مجازی را آسان‌تر از پول نقد فیزیکی می‌دانند. همچنین، ارزهای رمزنگاری شده ذخیره شده در مبالغ هنگفت را می‌توان به صورت ناشناس منتقل کرد که منجر به سرقت‌های بزرگ در صنعت کریپتو می‌شود.

بیایید در این مقاله نگاهی به بزرگ‌ترین سرقت‌های رمزارز در تمام دوران بیندازیم. همچنین، این مقاله توضیح می‌دهد که چرا صرافی‌های کریپتو مدام هک می‌شوند. چرا سرقت‌های رمزنگاری بزرگ‌تر می‌شوند و برای محافظت از خود در برابر سرقت‌های رمزنگاری چه کاری می‌توانیم انجام دهیم.

تعدادی از بزرگ‌ترین سرقت‌های ارزهای دیجیتال در تاریخ

روش های کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال | مراقب سرمایه خود باشید ! - تکفارس 

MT Gox

Mt. Gox با بیش از ۸۵۰ هزار بیت کوین بین سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۴، بزرگترین سرقت ارزهای دیجیتال در تاریخ باقی مانده است. این صرافی ادعا کرد که نقصی که باعث ضرر شده است به دلیل یک اشکال اساسی در بیت‌کوین است که به انعطاف‌پذیری تراکنش معروف است. انعطاف پذیری تراکنش، فرآیند تغییر شناسه منحصربه‌فرد تراکنش با تغییر امضای دیجیتالی است که برای تولید آن استفاده شده است.

در سپتامبر ۲۰۱۱، مشخص شد که کلیدهای خصوصی MtGox به خطر افتاده است و این شرکت از هیچ روش حسابرسی برای کشف این نقض استفاده نکرد. علاوه بر این، از آنجایی که MtGox به طور مرتب از آدرس های بیت کوین استفاده می کرد، مجموعه کلیدهای سرقت شده برای سرقت سپرده‌های جدید به طور مداوم مورد استفاده قرار گرفت و تا اواسط سال ۲۰۱۳، بیش از ۶۳۰ هزار بیت کوین از صرافی برداشته شد. با کمال تعجب، WizSec (گروهی از متخصصان امنیت بیت کوین) ادعا می‌کند که برای حمایت از این ادعا، ممکن است شواهد دزدی مداوم از تراکنش‌های بلاک‌چین جمع آوری شود.

بسیاری از شرکت‌ها از کیف پول‌های سرد و گرم برای به حداقل رساندن ضررهای بزرگ استفاده می‌کنند، همانطور که در Mt. Gox نشان داده شده است. تمام کوین‌ها به کیف پول سرد صرافی منتقل می‌شود که در صورت لزوم به صورت دستی به کیف پول داغ منتقل می‌شود. اگر سرور یک صرافی هک شود، دزد فقط می‌تواند پول را از کیف پول داغ بدزدد و به صرافی اجازه می‌دهد تصمیم بگیرد که چه تعداد سکه را به خطر می‌اندازد.

Linode

روش های کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال | مراقب سرمایه خود باشید ! - تکفارس 

لینود، یک شرکت میزبانی وب، توسط صرافی‌های بیت‌کوین و نهنگ‌های جامعه برای ذخیره کیف پول داغ خود استفاده میشد. لینود در ژوئن ۲۰۱۱ هک شد و سرویس‌های مجازی که کیف پول‌های داغ را ذخیره می‌کردند هدف قرار گرفتند.

متأسفانه، این منجر به سرقت حداقل ۴۶ هزار بیت کوین شد که تعداد واقعی آنها هنوز مشخص نیست.  Bitcoinia بیش از ۴۳ هزار بیت کوین از دست داد و bitcoin.cx که ۳ هزار بیت کوین از دست داد، همچنین گاوین آندرسن (توسعه دهنده بیت کوین) که ۵ هزار بیت کوین را نیز از دست داد، جزو قربانیان این حادثه بودند.

BitFloor

روش های کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال | مراقب سرمایه خود باشید ! - تکفارس 

در حالی که این دزدی‌ها شدت کمتری دارند، دزدی‌های بیت کوین با تاثیر بالا ادامه یافته است، به طوری که ۲۴ هزار بیت کوین از BitFloor در می ۲۰۱۲ به سرقت رفت. یک هکر به یک نسخه پشتیبان محافظت نشده (یعنی رمزگذاری نشده) از کلیدهای کیف پول دسترسی پیدا کرد و ارزهای مجازی را به ارزش تقریباً یک چهارم میلیون دلار سرقت کرد. در نتیجه این جنایت، خالق BitFloor، رومن اشتیلمن، تصمیم گرفت این صرافی را تعطیل کند.

KuCoin

کوکوین در سپتامبر ۲۰۲۰ اعلام کرد که هکرها کلیدهای خصوصی کیف پول داغ این صرافی را به دست آورده‌اند و قبل از اینکه این صرافی بتواند ارزهای اتریوم  (ETH)، بیت کوین، لایت کوین  (LTC)، ریپل  (XRP)، استلار را برداشت کند مقادیر قابل توجهی از آن‌ها به سرقت رفته است. گروه لازاروس، یک گروه هکر کره شمالی، متهم به ارتکاب سرقت از صرافی ارزهای دیجیتال KuCoin شده است که منجر به از دست دادن ۲۷۵ میلیون دلار سرمایه شده است. با این حال، صرافی توانست بعداً تقریباً ۲۴۰ میلیون دلار پرداخت را جبران کند.

چگونه از کلاهبرداری ارزهای دیجیتال جلوگیری کنیم؟

یکی از بهترین راه‌ها برای محافظت از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، ایمن کردن کیف پول و انجام تحقیقات شخصی در مورد پروژه‌های موجود در بازار است.

اقدامات امنیتی پیشگیرانه تأثیر سرقت‌ها را کاهش داده است، اما متأسفانه نمی‌تواند از سرقت جلوگیری کند. اساساً، به دلیل ماهیت برگشت ناپذیر بلاک‌چین، پس از دزدیده شدن کلیدهای خصوصی مناسب، صرافی نمی‌تواند برای جلوگیری از سرقت کاری انجام دهد.

شما همیشه باید هر گونه ادعایی را که در مورد سرمایه گذاری کریپتو مطرح می شود، بررسی کنید، به خصوص اگر آنقدر خوب به نظر برسد که درست نباشد. همچنین به طرفی که شخصاً برای سرمایه گذاری در بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال با شما تماس می‌گیرد، اعتماد نکنید.

علاوه بر این، احراز هویت دو مرحله‌ای را در کیف پول و صرافی ارز دیجیتال خود فعال کنید و هرگز کلید خصوصی یا عبارت اولیه کیف پول رمزنگاری خود را به اشتراک نگذارید و این اطلاعات را در یک کیف پول سرد به صورت آفلاین نگه دارید.

آدرس وب‌سایت‌ها را دو یا سه بار بررسی کنید و فقط زمانی ادامه دهید که از صحت پروژه کریپتو راضی باشید. علاوه بر این، هر پیشنهادی که نیاز به هزینه اولیه داشته باشد، صرف نظر از مبلغ، باید رد شود، به خصوص اگر قیمت باید به ارزهای دیجیتال پرداخت شود.

معیارانتخاب صرافی ارزدیجیتال

با افزایش روزافزون تعداد پلتفرم‌های معاملاتی ارز دیجیتال، گاهی اوقات انتخاب بهترین صرافی ارزدیجیتال می تواند به یک کار دشوار تبدیل شود. صرافی‌های زیادی در بازار فعالیت دارند اما در این بین، ارزینجا، یکی از بهترین صرافی‌ ارز دیجیتال در ایران است که بستری امن، مطمئن و سریع را برای معاملات کاربران فراهم می‌کند. حال چرا این صرافی بهترین انتخاب برای کاربران ایرانی است؟

ارزینجا با دامنه‌ گسترده‌ای از خدمات، امکان معامله و تبدیل ارزدیجیتال را برای کاربران بسیار ساده و سریع کرده است. این صرافی بیش از ۵۰۰ رمزارز را برای خرید و فروش در اختیار کاربران قرار داده است که هر تریدر و سرمایه‌گذار را از صرافی‌های خارجی بی‌نیاز می‌کند. از نقاط قوت دیگر این صرافی می‌توانیم به قابلیت تبدیل سریع و مستقیم تمام رمزارزها به یکدیگر اشاره کنیم. کاربران این صرافی می‌توانند هر رمزارزی را با کمترین کارمزد تنها با چند کلیک به سایر رمزارزها تبدیل کنند.

قابلیت جالب دیگر ارزینجا ارائه کیف پول شخصی برای هر کاربر است که از تمام رمزارزهای موجود در صرافی پشتیبانی می‌کند. مزیت استفاده از “کیف من” ارزینجا، امنیت بالا و عدم وجود مشکل تحریم احتمالی است که گریبان گیر تعداد زیادی از کاربران ایرانی شده است. همچنین با استفاده از “کیف من” دیگر نیازی به پرداخت هزینه تراکنش برای انتقال دارایی‌های خود نخواهید داشت.

موضوع دیگری که توجه ما را هنگام استفاده از این صرافی جلب کرده است، تایید سریع احراز هویت کاربران است که معمولا بین سی دقیقه تا ۲ ساعت زمان می‌برد؛ فرایندی که در سایر صرافی‌ها گاهی تا چند روز به تعویق می‌افتد. ویژگی‌های صرافی ارزینجا که باعث محبوبیت آن در بین کاربران ایرانی شده است به همین جا ختم نمی‌شود و در ادامه به طور کامل‌تری به آن‌ها خواهیم پرداخت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید