گوگل تائید کرد روی یک گوشی تاشو دوم کار می کند - تکفارس 
گوگل تائید کرد روی یک گوشی تاشو دوم کار می کند - تکفارس 

گوگل تائید کرد روی یک گوشی تاشو دوم کار می کند

افشین نوری
۹ خرداد ۱۴۰۲ - 09:00
گوگل

گوگل اولین گوشی تاشو خود را با نام پیکسل فولد در رویداد I/O 2023 که چند هفته پیش برگزار شد معرفی کرد. این گوشی قرار است ظرف یک ماه آینده در اختیار کسانی که آن را پیش‌سفارش کرده‌اند قرار بگیرد. حالا به نظر می‌رسد که گوگل در حال کار روی دومین گوش تاشو خود است.

گوگل در جدیدترین اپیزود Made by Google Podcast که به‌طور هفتگی پخش می‌شود این موضوع را تائید کرده است. این پادکست به میزبانی Rachid Finge و با حضور سه تا از اعضای تیم طراحی گوگل برگزار شد که شامل Ivy Ross (نایب رئیس و سرپرست طراحی محصولات سخت‌افزاری گوگل)، Isabelle Olsson (سرپرست طراحی صنعتی وسایل خانگی و پوشیدنی‌ها) و Claude Zellweger (مدیر طراحی) برگزار شد.

این گفتگو بیشتر درباره طراحی سه تا از جدیدترین محصولات گوگل یعنی پیکسل ۷a، پیکسل فولد و پیکسل تبلت بود. اما زمانیکه موضوع درباره درباره طراحی لولای پیکسل بود، Ivy Ross گفت کخ «من واقعا به تیمی که سرپرست آن هستم افتخار می کنم، چراکه ما یک گوشی تاشو دیگری را نیز طراحی کرده بودیم که به خاطر اصول‌مان گفتیم که این گوشی به اندازه کافی خوب نیست و نباید آن را معرفی کنیم. ما تا زمانی که احساس کردیم این گوشی را می‌توان بهتر کرد منتظر ماندیم و این نشان می‌دهد که ما قادر هستیم تا زمانیکه یک محصول به‌اندازه کافی خوب نیست دست نگه داریم.»

البته Ross اشاره‌ای به فرم فکتور این گوشی تاشو دوم نکرد و هنوز مشخص نیست که آیا این گوشی همان پیکسل فلیپ است که شایعاتی درباره آن وجود دارد. به هر حال، احتمال اینکه گوگل یک گوشی پیکسل فلیپ معرفی کند وجود دارد. ضمن اینکه George Hwang مدیر محصولات گوگل در جریان I/O 2023 تائید کرده بود که گوگل واقعا علاقمند به امتحان کردن فرم فکتورهای متفاوت از جمله فرم فکتور فلیپ است.

بنابراین به توجه به این اظهارات می‌توان نتیجه گرفت دستگاهی که تیم طراحی گوگل روی آن کار می‌کردند پیکسل فلیپ بوده است. این خبر می‌تواند نشانه مثبتی برای آینده گوشی‌های تاشو گوگل باشد و نشان می‌دهد که این شرکت به‌طور جدی می‌خواهد وارد این بازار شود.

پیکسل فولد گوگل از یک لولای خاص با زاویه چرخش ۱۸۰ درجه بهره می‌برد و سخت‌افزار داخلی آن شامل تراشه تنسور ۲ و کمک‌پردازنده امنیتی M2 در کنار ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 و ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 می‌شد.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید