انویدیا رکورد رشد ۱۲ هزار درصدی از سال ۲۰۱۳ تاکنون را زد - تکفارس 
انویدیا رکورد رشد ۱۲ هزار درصدی از سال ۲۰۱۳ تاکنون را زد - تکفارس 

انویدیا رکورد رشد ۱۲ هزار درصدی از سال ۲۰۱۳ تاکنون را زد

افشین نوری
۵ خرداد ۱۴۰۲ - 20:32
انویدیا

انویدیا این هفته اعلام کرد که انتظار رکورد درآمدی ۱۱ میلیارد دلار در سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۲۳ را دارد. این پیش‌بینی ۵۵ درصد بیشتر از ارزیابی ۷.۱ میلیارد دلاری کارشناسان است و می‌تواند رکورد بزرگی را در بازار سهام آمریکا به ثبت برساند.

جنسن هوانگ مدیرعامل انویدیا در جربان انتشار گزارش مالی سه ماهه اول مالی ۲۰۲۳ گفته بود که سرمایه‌گذاری این شرکت در زیرساخت‌های صدها دیتاسنتر درسرتاسر جهان که ارزشی بالغ بر چندین تریلیون دلار دارند می‌تواند محاسبات شتاب‌یافته در رقابت شرکت‌ها برای بکارگیری هوش مصنوعی در محصولاتشان را تسریع ببخشد.

هوانگ گفته بود که خانواده محصولات دیتاسنتر انویدیا که شامل H100, Grace CPU, Grace Hopper Superchip, NVLink, Quantum 400 InfiniBand and BlueField-3 DPU می شوند در حال تولید هستند و این شرکت به دنبال افزایش عرضه برای برآورده کردن تقاضای موجود است.

البته سوالاتی در رابطه با جایگزینی مشاغل انسانی با هوش مصنوعی همچنان بی‌پاسخ باقی مانده‌اند و به نظر می‌ٰسد بخشی از کارهای این دیتاسنترها توسط هوش مصنوعی انجام خواهد شد. طبق ارزیابی موسسه گولدن ساکس حدود ۳۰۰ میلیون شغل در اروپا و آمریکا در نتیجه پدیدار شدن هوش مصنوعی از بین خواهند رفت.

در حال حاضر، برخی کارشناسان معتقدند که انویدیا به رکورد EPS برابر با ۲.۰۶ دلار در سه ماهه دوم ۲۰۲۳ دست خواهد یافت و این اتفاق منجر به NTM برابر با ۸.۲۴ دلار برای این شرکت خواهد شد. در نهایت انتظار می‌رود قیمت سهام انویدیا در سه ماهه دوم ۲۰۲۳ به ۴۱۲ دلار برسد. در حالیکه قیمت سهام این شرکت در حال حاضر ۳۷۷ دلار است. لازم به ذکر است که انویدیا از سال ۲۰۱۳ تاکنون رشد ۱۲ هزار درصدی را ثبت کرده است.

به نظر می‌رسد آینده محاسبات هوش مصنوعی عمدتا روی هوش مصنوعی مولد متمرکز خواهد شد و رقابت در این حوزه شدیدتر خواهد شد. در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم این رقابت چگونه پیش خواهد رفت و عمکرد انویدیا در این بازار چگونه خواهد بود.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید