قفل الگوریتم فعال سازی ویندوز XP شکسته شد - تکفارس 
قفل الگوریتم فعال سازی ویندوز XP شکسته شد - تکفارس 

قفل الگوریتم فعال سازی ویندوز XP شکسته شد

مهدی حلوائی
۵ خرداد ۱۴۰۲ - 19:52
ویندوز XP

قفل الگوریتم فعال‌سازی ویندوز XP امروز شکسته شد و حالا آن دسته از کاربرانی که قصد استفاده از این سیستم‌عامل قدیمی را دارند، می‌توانند بدون هیچ مشکلی این کار را انجام دهند.

بر اساس گزارش خبرگزاری The Register، قفل الگوریتم ویندوز XP شکسته شده و جزئیات مربوط به آن نیز در بلاگ پستی به اشتراک گذاشته شده است. از این رو حالا تمامی کاربران می‌توانند یک کد فعال‌سازی معتبر را برای نصب و راه‌اندازی آفلاین سیستم‌عامل یادشده تولید کنند. مایکروسافت مدت‌ها پیش سرورهای مربوط به فعال‌سازی آنلاین ویندوز XP را غیرفعال کرد و از این رو کاربران در صورت داشتن کد فعال‌سازی معتبر نیز نمی‌توانند به صورت آنلاین سیستم‌عامل خود را فعال کنند.

ویندوز XP در زمان عرضه به لطف پیشرفت در بخش عملکرد و رابط کاربری در مقایسه با سیستم‌عامل‌های قدیمی‌تر مایکروسافت از محبوبیت بالاتری برخوردار بود و هرچند که در حال حاضر از عرضه‌ی آن چندین سال می‌گذرد اما برخی از کاربران برای استفاده از اپلیکیشن‌هایی که روی سیستم‌عامل‌های جدید نصب نمی‌شوند، کماکان از این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند. توجه داشته باشید که ویندوز XP از نظر امنیت در سطح بسیار پایینی قرار داشته و در معرض آسیب‌پذیری‌های متعدد است. از این رو استفاده از آن، حداقل به صورت آنلاین، به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود.

به‌نظر می‌رسد که شکستن قفل الگوریتم فعال‌سازی سیستم‌عامل‌های قدیمی در حال تبدیل شدن به یک ترند جهانیست چرا که همین اتفاق اخیراً برای سیستم‌عامل ویندوز ۹۵ نیز رخ داده بود. بر اساس جدیدترین تحقیقات شرکت Statcounter، کاربران ویندوز XP تنها ۰.۳۵ درصد از مجموع کل کاربران سیستم‌عامل‌های مختلف مایکروسافت را تشکیل داده‌اند.

منبع: TechRadar

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.