کمپانی راکت سازی Virgin Orbit به فعالیت خود پایان داد - تکفارس 
کمپانی راکت سازی Virgin Orbit به فعالیت خود پایان داد - تکفارس 

کمپانی راکت سازی Virgin Orbit به فعالیت خود پایان داد

افشین نوری
۴ خرداد ۱۴۰۲ - 14:53
Virgin Orbit

شرکت راکت‌سازی Virgin Orbit رسماً بعد از آنکه نتوانست برای کسب‌وکار پرتاب ماهواره خود خریداری پیدا کند تعطیل شد. این شرکت همه فعالیت‌های خود را متوقف کرده است و همه ۷۵۰ کارمند خود را به مرخصی فرستاده است. این شرکت همچنین شروع به فروش دارایی‌های خود کرده است که شامل جت اصلاح‌شده برای پرتاب ماهواره‌ها به فضا می‌شود.

در چنین شرایطی، مدیران Virgin Orbit با انتشار بیانیه‌ای بابت مشکلاتی که برای این شرکت به وجود آمده است از همه سهامداران، مشتریان و سرمایه‌گذارن آن عذرخواهی کرده و اظهار تاسف کرده‌اند. آن‌ها همچنین از کارکنان این شرکت به‌خاطر سال‌ها همکاری تشکر کرده‌اند و گفته‌اند که تلاش‌های جمعی آن‌ها منجر به موفقیت‌های بزرگی در زمینه پرتاب ماهواره در آمریکا و انگلیس شد.

شرکت Virgin Orbit که در کالیفرنیا مستقر است توانسته بود یک راکت اختصاصی برای پرتاب ماهواره‌های کوچک بسازد که کسب‌وکارهای خصوصی و دولت‌ها می‌توانستند از آن‌ها بهره ببرند. این شرکت با توجه به پرتاب‌های کم‌هزینه‌ای که داشت قصد داشت با شرکت‌هایی مثل اسپیس ایکس و Rocket Lab رقابت کند.

با این حال، مشکلات موجود بر سر راه این شرکت باعث شد تا به اهداف خود نرسد. این شرکت فقط توانست چهار ماموریت موفق در تاریخ شش ساله خود داشته باشد که اولین آن‌ها در ژانویه ۲۰۲۱ و آخرین آن‌ها در جولای ۲۰۲۲ انجام شد.

مطمئنا تلاش‌های Virgin Orbit در صنعت فضا به یادگار باقی خواهد ماند و این شرکت در بیانیه خود نیز به این موضوع اشاره کرده است و باید ببینیم آینده پرتاب‌های ماهواره‌ای به مدار زمین در سال‌های آینده چگونه پیش خواهد رفت.

منبع: DigitalTrends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید