با ارائه مدارک لازم، پزشکی را در استرالیا بخوانید - تکفارس 
با ارائه مدارک لازم، پزشکی را در استرالیا بخوانید - تکفارس 

با ارائه مدارک لازم، پزشکی را در استرالیا بخوانید

تکفارس
۴ خرداد ۱۴۰۲ - 13:32
با ارائه مدارک لازم، پزشکی را در استرالیا بخوانید - تکفارس 

شما هم از علاقه‌مندان به رشته پزشکی هستید و استرالیا را به‌عنوان یکی از اهداف اصلی خود انتخاب کرده‌اید؟ مقاله حاضر بیشتر به جزئیات این موضوع و مدارک لازم برای رشته پزشکی در استرالیا پرداخته است. می‌دانید که پذیرش در دانشکده پزشکی در اغلب کشورهای دنیا با رقابتی سنگین و تنگاتنگ روبه‌رو است، به‌ویژه اگر دانشگاه‌های مطرح و بزرگ دنیا را انتخاب کنید.

دانشگاه‌های استرالیا هم از این قاعده مستثنی نیستند و به‌سختی در رشته پزشکی دانشجو می‌پذیرند. سیستم آموزشی استاندارد و قدرتمند این کشور افرادی ماهر و خبره در هر زمینه آموزش می‌دهد که در زمینه شغلی خود می‌درخشند. رشته پزشکی هم از موفق‌ترین رشته‌های دانشگاهی در استرالیا محسوب می‌شود و علاقه‌مندان زیادی از سراسر دنیا را به خود جذب می‌کند. در ادامه با مای آرمان همراه باشید تا با شرایط و مدارک لازم برای تحصیل پزشکی در استرالیا بیشتر آشنا شوید.

با پزشکی در استرالیا آینده خود را تضمین کنید

تحصیل در رشته پزشکی در استرالیا رویای بسیاری از جوانان علاقه‌مند آن است و دانشجویان زیادی از سراسر دنیا برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند. هزاران دانش‌آموز و دانشجو هر سال به‌دنبال راه‌های رسیدن به رشته پزشکی در دانشگاه‌های این کشور هستند. برتری علمی و برنامه‌های منسجم و پربار رشته پزشکی دانشگاه‌های استرالیا را در رقابت سنگینی با سایر کالج‌ها و دانشگاه‌های مطرح دنیا قرار داده است. بسیاری از کارشناسان استرالیا را خانه و مهد پرورش پزشکان برتر دنیا می‌دانند، پس طبیعی است که به سرزمین رویایی جوانان و علاقه‌مندان این رشته تبدیل شود. در میان دانشگاه‌های مختلف استرالیا دانشگاه‌های سیدنی، ملبورن، کوئینزلند و استرالیای غربی نگین دانشگاه‌های این کشور در رشته پزشکی محسوب می‌شوند.

بهتر است بدانید که پزشکی سخت‌ترین و رقابتی‌ترین رشته در استرالیا است و به‌دست‌آوردن صندلی آن در دانشگاه‌های استرلیا به تلاش و پشتکار بسیار زیادی نیاز دارد. بنابراین جهت کسب پذیرش پزشکی در دانشگاه‌های این کشور باید به‌سختی تلاش و با رزومه‌ای بسیار قوی و حرفه‌ای اقدام کنید. طبق آخرین بررسی‌ها میانگین نرخ پذیرش در رشته پزشکی در تمام دانشگاه‌های استرالیا حدود ۳۰ درصد برآورد شده است که شانس پایین دانشجو در سایه سیستم آموزشی منسجم و برنامه‌ریزی شده این کشور را نشان می‌دهد. اما به محض قبولی آینده خود را به بهترین نحو تضمین خواهید کرد و از فرصت‌های زیادی بهره‌مند می‌شوید.

پس اگر به این رشته و آینده شغلی آن علاقه‌مند هستید، توصیه می‌شود تا شانس خود در رسیدن به استرالیا را امتحان کنید. در ادامه با شرایط و مدارک لازم برای تحصیل پزشکی در استرالیا آشنا خواهید شد.

شرایط سنی پذیرش رشته پزشکی در دانشگاه‌های استرالیا

استرالیا یکی از کشورهایی است که به شرایط سنی داوطلب توجه زیادی دارد. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل رشته پزشکی در یکی از دانشگاه‌های استرالیا را دارند باید مدرک دیپلم ۱۲ ساله خود را ارئه کنند و بیشتر از ۳ سال از زمان فارغ‌التحصیلی آن‌ها نگذشته باشد. بنابراین اگر استرالیا مقصد بعدی شماست، پیشنهاد می‌شود که روی سن و زمان فارغ‌التحصیلی خود حساسیت زیادی به‌‌خرج دهید و در این زمینه با احتیاط عمل کنید. 

با ارائه مدارک لازم، پزشکی را در استرالیا بخوانید - تکفارس 

شرایط پذیرش رشته پزشکی در دانشگاه های استرالیا

بهتر است پیش‌ از پرداختن به مدارک لازم و نحوه ورود به رشته پزشکی در استرالیا با شرایط لازم جهت تحصیل در این رشته آشنا شوید. توجه داشته باشید که برای اخذ پذیرش پزشکی باید صلاحیت علمی و اخلاقی خود را ثابت کنید؛ چرا که این از حساس‌ترین رشته‌های دانشگاهی است و با سلامت انسان‌ها سر‌و‌کار دارد. بر این اساس برای پذیرش در دانشگاه‌‌های استرالیا باید شرایط خاصی مانند نمرات درسی بالا، دانش زبان عالی و توانایی‌های علمی خود را به اداره مهاجرت و سفارت این کشور ثابت کنید. به‌طور کلی برای قبولی در رشته پزشکی استرالیا باید شرایط و معیارهای زیر را دارا باشید:

  • معدل بالا

دانشگاه‌های استرالیا دانشجویان با معدل بالای ۱۷ را در اولویت پذیرش قرار می‌دهند؛ این یک اصل است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. همان‌طور‌ که گفته شد صلاحیت علمی و دانش بالا از شروط لازم جهت پذیرش رشته پزشکی در استرالیا محسوب می‌شود. بنابراین دانشگاه‌های این کشور روی معدل و ریز نمرات فرد حساسیت زیادی نشان می‌دهند. این حساسیت روی نمره دروسی مانند زیست، شیمی و ریاضی بیشتر است.

  • مهارت در زبان

در دانشگاه‌های استرالیا هم مانند هر دانشگاه دیگری ارائه نمره زبان انگلیسی برای دانشجویان غیر انگلیسی زبان ضروری است. توصیه می‌شود جهت بالا بردن شانس خود در پذیرش رشته پزشکی در دانشگاه‌های استرالیا نمره زبان قابل قبولی ارائه کنید. اغلب دانشگاه‌های این کشور نمره ۶ و نیم آیلتس یا معادل آن در آزمون‌های دیگر را قبول دارند، اما بهتر است حداقل به نمره ۷ فکر کنید. بدون شک هم دانشگاه و هم افسر پرونده با دیدن نمره ۷ به بالا بودن مهارتتان در زبان پی خواهند برد و این یک امتیاز عالی برای شما محسوب می‌شود.   

  • توصیه‌نامه و انگیزه‌نامه

از جمله مهم‌ترین مدارک لازم برای تحصیل پزشکی در استرالیا، داشتن توصیه‌نامه و انگیزه‌نامه است. توصیه‌نامه تضمین‌کننده اعتبار و شخصیت شما برای دانشگاه محل درخواستتان خواهد بود پس آن را دست کم نگیرید. از طرفی انگیزه‌نامه قوی و چشم‌گیر تاثیر فوق‌العاده‌ای بر پذیرش شما خواهد داشت. این مدرک برخلاف تصور عموم که آن را کم‌ اهمیت می‌دانند، عامل موفقیت و پذیرش بسیاری از دانشجویان است. جمله‌بندی‌های قانع‌کننده، نگارش صحیح و محتوای غنی از مهم‌ترین اصول نگارش انگیزه‌نامه هستند که در پذیرش شما تاثیر قابل توجهی دارند. از این دو فاکتور مهم جهت پذیرش رشته پزشکی در دانشگاه‌های استرالیا غافل نشوید.

  • قبولی در آزمون‌های ورودی

در بسیاری از دانشگاه‌های استرالیا دانشجو پس ‌از پذیرش در رشته پزشکی باید برخی آزمون‌های ورودی را هم پشت سر بگذارد. از مهم‌ترین این آزمون‌ها می‌توان به GAMAST، GRE، UCAT و ATAR اشاره کرد که صلاحیت علمی، روانی و منطقی افراد را بررسی می‌کند. در این میان بهتر است با دو آزمون اصلی که تمام داوطلبان پزشکی دانشگاه‌های استرالیا باید برای آن آماده شوند آشنا شوید:

  1. آزمون UCAT

این آزمون به سنجش مهارت‌ها و توانایی‌های شخصی دانشجو در زندگی و کار می‌‌پردازد و شامل موارد زیر می‌شود:

  • قدرت تصمیم‌‌گیری
  • استدلال و تجزیه کلامی
  • استدلال کمی
  • استدلال ذهنی و انتزاعی
  • قدرت داوری در موقیعت‌های مختلف
  1. آزمون GAMAST

این آزمون به سنجش دانش آکادمیک و توانایی داوطلبان تحصیلات تکمیلی رشته‌های پزشکی می‌پردازد. آزمون فوق تمرکز زیادی روی مهارت دانشجو در علوم فیزیکی و بیولوژیکی دارد و به‌طور کلی شامل سه بخش زیر می‌شود:

  • استدلال در علوم انسانی و اجتماعی
  • توانایی در ارتباطات کتبی
  • استدلال در علوم فیزیکی و زیست شناختی

مدارک لازم جهت پذیرش رشته پزشکی در استرالیا

از مهم‌ترین نکاتی که پس ‌از پذیرش رشته پزشکی در یکی از دانشگاه‌های استرالیا باید به آن توجه داشت، تهیه و ارسال تمام مدارک لازم به دانشگاه مورد نظر و سفارت این کشور است. شاید تعجب کنید اما نحوه چیدمان مدارک در یک پک کامل  بدون نقص اهمیت زیادی برای سفارت این کشور دارد و امتیاز محسوب می‌شود؛ به‌همین خاطر توصیه می‌شود تا در جمع‌آوری و بسته‌بندی مدارک نهایت دقت را به‌ عمل آورید. مدارک لازم برای تحصیل پزشکی در استرالیا شامل موارد زیر هستند:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس پرسنلی
  • مدارک شخصی شامل شناسنامه و کارت ملی
  • مدرک عدم سوء پیشینه
  • گواهی سلامت جسمی
  • توصیه نامه و انگیزه نامه
  • مدرک زبان با نمره قابل قبول
  • نامه پذیرش دانشگاه مقصد
  • مقالات علمی و پژوهشی(ISI) به‌ویژه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی
با ارائه مدارک لازم، پزشکی را در استرالیا بخوانید - تکفارس 

پذیرش پزشکی در استرالیا را با مای آرمان تجربه کنید

بسیاری از علاقه‌مندان به رشته‌های پزشکی کشور استرالیا را مقصد اصلی و اول خود انتخاب می‌کنند. دیدید که در میان رشته‌های تحصیلی استرالیا، پزشکی اهمیت بسیار زیادی دارد. این کشور با دانشگاه‌های علمی و معتبر خود سالانه پزشکان موفق زیادی را آموزش می‌دهد. اما اگر به دنبال اطلاعات بیشتری هستید، می‌توایند برای آشنایی با دیگر رشته‌های تحصیلی استرالیا اینجا کلیک کنید.  بر اساس نکاتی که در این مقاله خواندید، متوجه شدید که دریافت پذیرش پزشکی در استرالیا کار راحتی نیست و باید با افراد مصمم زیادی رقابت کرد، اما قبولی در این رشته آن هم در این کشور به منزله ایجاد تغییری بزرگ و مثبت در زندگی شما خواهد بود.

بر اساس آن‌چه ذکر شد پس ‌از گذراندن آزمون‌های ورودی باید مدارک لازم و ضروری را به سفارت و دانشگاه مقصد ارسال کنید. موسسه مهاجرت تحصیلی مای آرمان با سابقه‌ای طولانی اینجاست تا در مراحل پذیرش رشته پزشکی در دانشگاه‌های استرالیا قدم به قدم با شما همراه شود و نکات لازم را با شما درمیان بگذارد؛ کافی است به مای آرمان و تجربه کاری آن اعتماد کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید