متا می خواهد ۶۰۰۰ نفر دیگر از کارکنانش را اخراج کند - تکفارس 
متا می خواهد ۶۰۰۰ نفر دیگر از کارکنانش را اخراج کند - تکفارس 

متا می خواهد ۶۰۰۰ نفر دیگر از کارکنانش را اخراج کند

افشین نوری
۴ خرداد ۱۴۰۲ - 13:32
متا

متا قبلا اعلام کرده بود که سه دور تعدیل نیرو در شرکت خود انجام خواهد داد و به نظر می‌رسد سومین دور آن به‌زودی شروع خواهد شد و حدود ۶۰۰۰ هزار نفر از نیروهای این شرکت فناوری تعدیل خواهند شد.

فیس بوک در مرحله اول که در ماه نوامبر ۲۰۲۲ انجام شده ۱۱ هزار نفر از کارکنان خود را اخرج کرد و در ماه مارس ۲۰۲۳ نیز دومین مرحله از تعدیل نیروهای خود را انجام داد. در این مرحله حدود ۱۰ هزار نفر از کارمندان متا تحت تاثیر قرار گرفتند که در حدود ۴۰۰۰ نفر در گام اول تعدیل شدند.

این تعدیل‌ها عمدتا در گروه‌های بیزنس متا و فیس بوک انجام شدند. حالا پروسه اخراج جدید قرار است عمدتا شامل بخش‌های مارکتینگ شود که حدود ۶۰۰۰ نفر از کارکنان این شرکت را در بر خواهد گرفت. به این ترتیب متا و فیس بوک در مجموع ۲۱ هزار نفر از نیروهای خود را اخراج کرده‌اند.

متا هنوز به‌طور رسمی اخراج نیروهای جدید خود را تائید نکرده است و رویترز به‌نقل از منابع آگاه آن را فاش کرده است. به نظر می‌رسد برخی کارکنان متا در لینکدین خود اعلام کرده‌اند که در حال اخرج شدن از فیس بوک هستند.

زاکربرگ اخیرا گفته بود که تعدیل نیروهای این شرکت یک امر ضروری برای بازسازی متا است و با این کار قرار است بهره‌وری این شرکت افزایش یابد. متا تنها شرکتی نیست که اخیرا دست به اخراج نیروهای خود زده است. شرکت‌های مختلفی مثل آمازون، توییتر و اپل در ماه‌های گذشته تعدادی بسیار زیادی از کارکنان خود را تعدیل نموده‌اند.

در حال حاضر، اپل تنها شرکتی است که از تعدیل نیروی گسترده اجتناب کرده است. تیم کوک در ماه می ۲۰۲۳ گفت که اخراج کارکنان اپل آخرین اقدام این شرکت خواهد بود و سعی خواهد کرد به روش‌های دیگری هزینه خود را کاهش دهد.

منبع: appleinsider

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.