ویندوز سرانجام به طور داخلی از فرمت RAR پشتیبانی می کند - تکفارس 
ویندوز سرانجام به طور داخلی از فرمت RAR پشتیبانی می کند - تکفارس 

ویندوز سرانجام به طور داخلی از فرمت RAR پشتیبانی می کند

افشین نوری
۳ خرداد ۱۴۰۲ - 10:12
ویندوز

مایکروسافت اعلام کرد که ویندوز به‌طور داخلی از فرمت‌های فشرده‌سازی ۷z و rar پشتیبانی خواهد کرد. کاربران ویندوز چندین دهه است که منتظر چنین اتفاقی بودند.

زمانی که ویندوز ۱۱ در سال گذشته معرفی شد، با وجود اینکه تسک‌بار مرکزی یا منوی راست‌کلیک فشرده‌شده آن اعصاب خوردکن بودند اما بدتر از آن‌ها عدم پشتیبانی این سیستم عامل از ابزار داخلی آن‌زیپ کردن بود.

فرمت ZIP برای اولین بار در سال ۱۹۸۹ و فرمت RAR در سال ۱۹۹۳ معرفی شدند و متاسفانه در طول ۳۰ سالی که از زمان معرفی ویندوز می‌گذرد و تاکنون ۱۲ نسخه از این سیستم عامل ارائه شده است، امکان پشتیبانی داخلی از این فرمت‌ها برای آن وجود نداشته است.

فرمت ۷z نیز در سال ۱۹۹۹ معرفی شد و حالا مایکروسافت اعلام کرده است که ابزار داخلی ویندوز از این فرمت هم پشتیبانی خواهد کرد. در جدیدترین آپدیت ویندوز ۱۱ که امروز عرضه شده قابلیت‌های هوش مصنوعی زیادی ارائه شده است و در کنار آن‌ها قابلیت‌ پشتیبانی داخلی از انواع فرمت‌های فشرده‌سازی مثل tar, 7-zip, rar, gz اضافه شده است.

مایکروسافت همچنین به‌تازگی اعلام کرده بود که به‌زودی پشتیبانی از آیفون‌ها در ویندوز ۱۱ را به اپلیکیشن Phone Link خود اضافه خواهد کرد. این شرکت از اوایل ماه جاری اپلیکیشن Phone Link را برای iOS به ۳۹ زبان مختلف در ۸۵ کشور دنیا عرضه خواهد کرد. به این ترتیب کاربران آیفون قادر به ارسال و دریافت تماس‌ها تلفنی، پیام‌های متنی، مشاهده نوتیفیکیشن‌ها و دسترسی به لیست تماس خود مستقیما از طریق کامپیوتر خواهند بود.

منبع: Pcgamer

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.