دستیار صوتی کوپایلت با ویندوز ۱۱ ادغام خواهد شد - تکفارس 
دستیار صوتی کوپایلت با ویندوز ۱۱ ادغام خواهد شد - تکفارس 

دستیار صوتی کوپایلت با ویندوز ۱۱ ادغام خواهد شد

مهدی حلوائی
۲ خرداد ۱۴۰۲ - 22:57
ویندوز کوپایلت

مایکروسافت امروز اعلام کرد که دستیار صوتی کوپایلت (Copilot) را با سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ ادغام خواهد کرد. این در حالی است که ۸ سال پیش نیز دستیار صوتی کورتانا (Cortana) برای ویندوز ۱۰ عرضه شده بود. انتظار می‌رود که این قابلیت در پاییز سال جاری میلادی به ویندوز ۱۱ اضافه شود.

مطالب مرتبط:

مایکروسافت مدتی پیش هوش مصنوعی مولد اختصاصی خود را در چت بات بینگ معرفی کرد و سپس دستیار هوش مصنوعی کوپایلت را با اپلیکیشن‌های آفیس، مانند ورد، اکسل و تیمز ادغام کرد. حالا این فناوری، هرچند به شکلی محدودتر، به سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ اضافه می‌شود. انتظار می‌رود که در آینده شاهد اضافه‌شدن فناوری هوش مصنوعی به سرویس‌ها و اپلیکشن‌های بیشتری از مایکروسافت باشیم.

ویندوز کوپایلت

به‌گفته‌ی مایکروسافت، ترکیب ویندوز کوپایلت، چت بات بینگ و پلاگین‌ها به کاربران کمک خواهد کرد تا به جای صرف انرژی برای پیدا کردن، اجرا و کار با چند اپلیکیشن مختلف، روی ایده‌پردازی و تکمیل پروژه‌های دشوار تمرکز کنند. در حال حاضر آیکون بینگ در نوار جست‌وجوی ویندوز ۱۱، کاربر را به آدرس Bing.com در مرورگر اج انتقال می‌دهد اما به‌نظر می‌رسد که ویندوز کوپایلت در کمک به کاربر برای تولید محتوا موثرتر خواهد بود.

ویدوز ۱۰ در زمان عرضه به دستیار صوتی کورتانا مجهز شده بود که توانایی اجرای وظایفی مانند نوشتن ایمیل، ساخت یادآور و خواندن ایمیل‌ها را داشت اما نرخ استفاده از این فناوری به تدریج کاهش پیدا کرد و حالا کورتانا تنها یک اپلیکیشن عادی به حساب می‌آید. انتظار می‌رود که مایکروسافت این دستیار صوتی را در آینده با کوپایلت ادغام کند.

منبع: PCWorld

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید