آیفون ۱۶ پرو مکس دلیل کافی برای نخریدن آیفون ۱۵ به ما خواهد داد - تکفارس 
آیفون ۱۶ پرو مکس دلیل کافی برای نخریدن آیفون ۱۵ به ما خواهد داد - تکفارس 

آیفون ۱۶ پرو مکس دلیل کافی برای نخریدن آیفون ۱۵ به ما خواهد داد

افشین نوری
۲ خرداد ۱۴۰۲ - 15:26
آیفون ۱۶ پرو مکس

شایعات اخیر درباره تغییر سایز مدل‌های سری آیفون ۱۶ نشان می‌دهند که ما به احتمال زیاد در این گوشی‌ها با نمایشگرهای بزرگتری نسبت به سری آیفون ۱۵ روبرو خواهیم بود. البته برخی گزارش‌ها ادعا کرده‌اند که این افزایش سایز فقط مختص مدل‌های آیفون ۱۶ پرو خواهد بود. امروز رندهای CAD آیفون ۱۶ پرو مکس فاش شده است که این موضوع را به ما نشان می‌دهد.

این تصاویر را وب‌سایت ۹to5Mac منتشر کرده است و همانطور که می‌بینید آیفون ۱۶ پرو مکس نمایشگر بزرگتری نسبت به آیفون ۱۵ پرو مکس خواهد داشت. طبق این رندرها، آیفون ۱۶ پرو مکس مجهز به یک نمایشگر ۶.۹ اینچی خواهد بود در حالیکه آیفون ۱۵ پرو مکس از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی بهره خواهد برد.

آیفون ۱۶ پرو مکس

به نظر می‌رسد افزایش ارتفاع آیفون ۱۶ پرو مکس بیشتر از عرض آن خواهد بود. ظاهرا ارتفاع این گوشی ۵ میلیمتر (۰.۱۹ اینچ) و عرض آن فقط ۰.۵ میلیمتر (۰.۰۱۹ اینچ) افزایش خواهد یافت. بنابراین انتظار می‌رود که گرفتن این گوشی در دست تقریبا مشابه مدل‌‌های قبلی باشد، اما افزایش ارتفاع آن احتمالا برای کسانی که علاقه‌ای به گوشی‌های بزرگ ندارند خوشایند نخواهد بود.

هر چند در این تصاویر ، آیفون ۱۶ پرو را نمی‌بینیم اما این گوشی هم احتمالا افزایش سایز خواهد داشت. گفته می‌شود سایز این گوشی به جای ۶.۱ اینچ برابر با ۶.۳ اینچ خواهد بود. به نظر می‌رسد افزایش سایز آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس، به خاطر استفاده از یک دوربین پریسکوپ خواهد بود. البته برخی شایعات ادعا کرده‌اند که امسال آیفون ۱۵ پرو مکس نیز از یک دوربین پریسکوپ بهره خواهد برد.

طبق یک گزارش جدید، اپل در گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس از لنزهای پریسکوپ ساخت LG Innotek  و Jahwa Electronics استفاده خواهد کرد بطوریکه LG Innotek حدود ۷۰ درصد سفارشات را به خود اختصاص خود داد. این دو شرکت جایگزین تامین‌کنندگان فعلی Japan Alps و Mitsumi اپل خواهند شد. ‌

آیفون ۱۶ پرو مکس

با توجه به اینکه هنوز چند ماه تا معرفی سری آیفون ۱۵ باقی مانده است خیلی زود است که درباره آیفون ۱۶ با قطعیت صحبت کنیم. برخی گزارش‌ها گفته‌اند که اپل در سری آیفون ۱۶ به جای ماژول دوربین قطری از سیستم دوربین عمودی استفاده خواهد کرد. همچنین گفته می‌شود این گوشی‌ها از یک مودم اختصاصی ۵G اپل بهره خواهند برد.

در هر حال باید ببینیم سال آینده سری آیفون ۱۶ با چه طراحی و مشخصاتی معرفی می‌شود.

منبع: Tomsguide

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید