اپل نشان تجاری xrProOS را به طور مخفیانه برای هدست واقعیت ترکیبی خود به ثبت رسانده است - تکفارس 
اپل نشان تجاری xrProOS را به طور مخفیانه برای هدست واقعیت ترکیبی خود به ثبت رسانده است - تکفارس 

اپل نشان تجاری xrProOS را به طور مخفیانه برای هدست واقعیت ترکیبی خود به ثبت رسانده است

افشین نوری
۱ خرداد ۱۴۰۲ - 08:22
اپل

طبق یک گزارش جدید، به نظر می‌رسد اپل چند روز بعد از به ثبت رساندن نشان تجاری xrOS, اقدام به ثبت یک نشان تجاری دیگر با نام xrProOS برای هدست واقعیت ترکیبی خود کرده است. البته ثبت این نشان تجاری مستقیما توسط خود اپل انجام نشده است و پیگری ردپای آن چندان راحت نبوده است. ظاهرا یک شرکت شخص‌ثالث که مرتبط با اپل بوده این نشان تجاری را به ثبت رسانده است.

وب‌سایت MacRumors گزارش داده است که یک شرکت مستقر در Delaware آمریکا به نام Deep Dive LLC مسئول ثبت xrProOS بوده است. یکی از دلایلی که به نظر می‌رسد این شرکت به‌عنوان یک شرکت پوششی برای اپل عمل کرده است آن است که نشان تجاری xrProOS خیلی شبیه به xrOS است که یک ماه پیش توسط همین شرکت Deep Dive LLC در نیوزلند به ثبت رسیده بود. اسناد فاش شده نشان می‌دهند که xrProOS در تاریخ ۱۸ می به‌طور همزمان در آرژانتین، ترکیه و فیلیپین به ثبت رسیده است.

اپل

این شرکت برای اولین بار در تاریخ ۲۷ آوریل برای ثبت نشان تجاری مذکور در کشور جامائیکا اقدام کرده بود و بد نیست بدانید که این کشور عمدتا برای ثبت نشان تجاری محصولات اپل انتخاب می‌شود که دلیلی اصلی آن، در دسترس نبودن آنلاین داده‌های مربوط به نشان‌های تجاری است که اپل به‌راحتی می‌تواند به‌طور محرمانه محصولات خود را ثبت کند.

خوشبختانه با بررسی‌های بیشتر در اینترنت می‌توان این موارد را پیدا کرد و دانستن اینکه اپل روی چه محصولاتی کار می‌کند چندان سخت نیست. بنابراین به نظر می‌رسد که اپل احتمالا روی دو پلتفرم xrOS و xrProOS کار می‌کند که پلتفرم اول ممکن است مرتبط به سیستم عامل اصلی هدست واقعیت افزوده این شرکت برای اجرای محتوای واقعیت ترکیبی باشد و پلتفرم دوم اختصاص به اجرای اپلیکیشن‌های حرفه‌ای، مثل اپلیکیشن‌هایی که با سایر سرویس‌های اپل کار می‌کنند، خواهد داشت.

گفته می‌شود هدست واقعیت ترکیبی اپل قادر به اجرای برنامه‌هایی مثل Final Cut Pro و Logic Pro خواهد بود که این دو اپلیکیشن هم‌اکنون در macOS قابل دسترس هستند و اخیرا نیز برای iPadOS ارائه شده بودند. طبق شایعات، هدست اپل مجهز به تراشه M2 خواهد بود و از ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی بهره خواهد برد. این هدست ظاهرا از وای فای ۶.۰، بلوتوث ۵.۳ پشتیبانی خواهد کرد.

هدست واقعیت ترکیبی اپل دارای یک نمایشگر داخلی برای ارائه واقعیت مجازی و چند دوربین خارجی برای ارائه واقعیت افزوده خواهد بود و امکان مشاهده دنیای واقعی را برای کاربران فراهم خواهد کرد. ترکیب این دو فناوری باعت خواهد شد تا ما با یک هدست واقعت ترکیبی روبرو باشیم. در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم اپل این هدست را در نهایت به چه مشخصات و نرم‌افزاری معرفی خواهد کرد.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید