اپل آیفون را با هوش مصنوعی مولد متحول می کند - تکفارس 
اپل آیفون را با هوش مصنوعی مولد متحول می کند - تکفارس 

اپل آیفون را با هوش مصنوعی مولد متحول می کند

مهدی حلوائی
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 21:22
اپل آیفون

بدون شک اپل از محبوبیت ChatGPT، گوگل بارد و دیگر ابزار هوش مصنوعی مولد آگاه بوده و حالا به‌نظر می‌رسد که این شرکت نیز برای سرمایه‌گذاری در این بخش آماده است چرا که اخیراً فراخوان جذب ۲۸ متخصص رشته‌ی هوش مصنوعی توسط آن منتشر شده است.

مطالب مرتبط:

بر اساس گزارش وب‌سایت ۹to5Mac، یکی از فراخوان‌های جذب نیروی اپل به شخصی اشاره کرده که در زمینه‌ی تحقیق در خصوص مدل بصری مولد تخصص داشته باشد. این شخص بخشی از گروهی خواهد بود که به کمک هوش مصنوعی مولد، پلتفرم موبایل اپل را متحول خواهند کرد. در حال حاضر هنوز مشخص نیست که این تحول برای کاربران به چه صورت خواهد بود اما به‌نظر می‌رسد که اپل حالا توجه ویژه‌ای به فناوری هوش مصنوعی مولد پیدا کرده است.

در حال حاضر بسیاری از محصولات اپل با هوش مصنوعی ادغام شده‌اند (مانند دستیار صوتی سیری) اما ظاهراً اپل در فراخوان جذب نیروی خود به فناوری پیشرفته‌تری اشاره دارد. بر اساس گزارش‌های اخیر، اپل نسبت به عقب ماندن خود از رقابت هوش مصنوعی مولد با شرکت‌هایی مانند گوگل، مایکروسافت و OpenAI آگاه بوده و حالا سعی دارد پیشتاز این رقابت شود. این در حالی است که تیم کوک، مدیر عامل اپل، مدتی پیش اعلام کرده بود این شرکت باید نسبت به فناوری هوش مصنوعی مولد محتاط باشد.

در فراخوان جذب نیروی اپل برای بخش هوش مصنوعی به نسل بعدی توانایی درک زبان سیری و تغییر اساسی فناوری‌های هوش مصنوعی که منجر به تحول ارتباط بین انسان و کامپیوتر می‌شود نیز اشاره شده است. در حال حاضر هنوز نمی‌توان از تبدیل دستیار صوتی سیری به رباتی شبیه به ChatGPT مطمئن بود اما احتمال وقوع چنین اتفاقی وجود دارد. این در حالی است که OpenAI اخیراً ChatGPT را برای سیستم‌عامل آی او اس عرضه کرده و اخباری مبنی بر عرضه‌ی فناوری‌های مشابه برای محصولات اپل نیز منتشر شده است.

منبع: TechRadar

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید