یک باگ عجیب باعث اختلال در ارسال پیام بین گوشی‌های اندروید و آیفون شده است - تکفارس 
یک باگ عجیب باعث اختلال در ارسال پیام بین گوشی‌های اندروید و آیفون شده است - تکفارس 

یک باگ عجیب باعث اختلال در ارسال پیام بین گوشی‌های اندروید و آیفون شده است

افشین نوری
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 11:48
آیفون

همانطور که می‌دانید تجربه ارسال پیامک بین گوشی‌های اندروید و آیفون آن‌طور که باید و شاید خوب نیست و در حالیکه کاربران آیفون از iMessage استفاده می‌کنند، کاربران اندروید از پلتفرم RCS برای ارسال پیام بین خودشان استفاده می‌کنند. این در حالیست که برای ارسال پیام از آیفون به اندروید و برعکس، کابران مجبور هستند از استاندارد قدیمی SMS استفاده کنند. مگر اینکه آن‌ها از یک اپلیکیشن پیام‌رسانی رمزنگاری‌شده استفاده کنند.

در کنار این مشکلات، بروز یک باگ جدید باعث شده تا تجربه ارسال پیام بین کاربران اندروید و آیفون به‌کلی مختل بشود و بسیاری از کاربران آیفون در ردیت گفته‌اند که پیام‌های متنی که از کاربران اندروید یا گوگل ویس دریافت کرده‌اند با یک عبارت اضافی “+” در ابتدای شماره تلفن گوشی پایان می‌یابد. این موضوع باعث می‌شود تا اپلیکیشن‌های پیام‌ریان این شماره‌ها را به‌عنوان شماره بین‌المللی دسته‌بندی کنند و چت را به یک گفتگوی مجزا تقسیم کند. و به خاطر شماره نادرست، کاربران آیفون نمی‌توانند به پیام‌ها پاسخ دهند.

این مشکل ظاهرا بیشتر از همه، کاربران آیفون در شبکه AT&T در آمریکا را تحت تاثیر قرار داده است و انگار ربطی به گوشی‌های اندرویدی ندارد. شاید این مشکل از جانب اپراتور AT&T باشد هرچند که آپدیت جدید iOS 16.5 نیز ممکن است دلیل آن باشد اما احتمال آن بسیار کم است.

برخی کاربران آیفون پیشنهاد داده‌اند که ریست کردن تنظیمات شبکه گوشی می‌تواند مشکل مذکور را حل کند. با این حال، به نظر می‌رسد که اگر اپل از استاندارد RCS در اپلیکیشن iMessage پشتیبانی می‌کرد این مشکلات هرگز به وجود نمی‌آمد.

استاندارد RCS به تدریج در حال تبدیل شدن به یک روش پیام‌رسانی است. گوگل بیشترین نقش را در توسعه آن داشته و به‌تازگی از آن به‌عنوان یک راهکار پیش‌فرض پیام‌رسانی در برخی از گوشی‌های اندرویدی استفاده کرده است. البته این استاندارد هنوز راه زیادی برای کامل شدن در پیش دارد، اما قطعاً مزیت‌های زیادی نسبت به SMS خواهد داشت.

اگر شما گوشی اندرویدی دارید و با ارسال پیام به گوشی‌های آیفون مواجه شده‌اید، کار خاصی نمی‌توانید انجام دهید. با این حال، می‌توانید از دوستان آیفون‌دار خود بخواهید که از یکی از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان برای برقرای ارتباط با شما استفاده کنند.

منبع: Androidpolice

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید