قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون جان ۱۰ نفر را در دره Last Chance نجات داد - تکفارس 
قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون جان ۱۰ نفر را در دره Last Chance نجات داد - تکفارس 

قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون جان ۱۰ نفر را در دره Last Chance نجات داد

افشین نوری
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 15:15
آیفون

گوشی‌های آیفون بار دیگر توانسته‌اند جان انسان‌ها را نجات دهند و این‌بار قابلیت ارتباط ماهواره‌ای این گوشی‌ها موفق شده جان ۱۰ نفر را در دره مشهور Last Chance در کالیفرنیا نجات دهند.

ساعت ۸ صبح روز ۱۲ می، پلیس Ventura County یک پیام متنی از گروهی متشکل از ۱۰ نفر را دریافت می‌کند که در بخشی از دره بزرگ Santa Paula به نام Last Chance گم شده‌اند. خوشبختانه این افراد به اندازه کافی هوشمند بودند که از قابلیت ارتباط ماهواره‌ای اضطراری اپل برای ارتباط با پلیس منطقه استفاده کنند.

آن‌ها در پیام خود اطلاعات مفیدی را ارسال کرده بودند که شامل محل گم شدن آن‌ها و هر آنچه از کمک‌های پزشکی لازم است می‌شد. پلیس منطقه بلافاصله با دریافت این پیام، تیم امداد و نجات را به محل اعزام می‌کند و یک ساعت و نیم بعد، افراد گیرافتاده در داخل دره را پیدا می‌کنند.

آیفون

به گفته تیم امداد و نجات، اکثر این افراد برای پیاده‌رودی در داخل دره آمادگی نداشتند و به همین‌خاطر ریسک بزرگی کرده بود که در دره Santa Paula این کار را انجام داده‌اند. این دره بسیار بزرگ بوده و طولی در حدود ۶ مایل دارد و عمق آن به ۳۷۰۰ فوت می‌رسد. این دره بسیار چالش‌برانگیز است و به هیچ‌وجه یک دره عادی محسوب نمی‌شود.

این اولین بار نیست که قابلیت ارتباط ماهواره ‌ای اپل جان انسان‌ها را نجات می‌دهد. در ماه آوریل نیز این قابلیت جان سه دانش‌آموز را از یخ ردن در دره یوتا نجات داده بود و اوایل امسال نیز زندگی دو زن را در بریتیش کلمبیا نجات داده بود.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید