محبوبیت گوشی های آیفون به سرعت در حال افزایش است - تکفارس 
محبوبیت گوشی های آیفون به سرعت در حال افزایش است - تکفارس 

محبوبیت گوشی های آیفون به سرعت در حال افزایش است

افشین نوری
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 11:58
آیفون

بازار گوشی‌های هوشمند بسیار پرازدحام شده است و برندهای مختلفی گوشی‌های متفاوتی را روانه بازار کرده‌اند و انتخاب از بین آن‌ها را برای مشتریان سخت کرده‌اند. در این بین، رقابت بین گوشی‌های اندرویدی و آیفون مثل همیشه داغ بوده است و هرچند گوشی‌های آیفون از اکوسیستم بهتری پشتیبانی می‌کنند، اما در مقابل، گوشی‌های اندرویدی توع و قابلیت‌های شخصی‌سازی زیادی دارند.

با این حال، به نظر می‌رسد که کاربران اندرویدی در حال سوئیچ کردن به گوشی‌های آیفون هستند. طبق یک گزارش جدید از موسسه CIRP تعداد کاربران گوشی‌های اندرویدی که به آیفون‌ سوئیچ کرده‌اند در سال گذشته میلادی ۱۱۵ درصد افزایش یافته است. این بالاترین میزان سوئیچ در ۵ سال گذشته است.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که ۸۳ درصد کاربران آیفون همچنان دوست دارند که از آیفون استفاده کنند. این به معنای آن است که اکثر کاربران آیفون از گوشی خود راضی و خوشحال هستند و نبازی به سوئیچ کردن به گوشی‌های اندرویدی نمی‌بینند.

آیفون

افزایش ۱۵ درصدی سوئیچ به گوشی‌های آیفون، رشد ۴ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۱ و رشد ۵ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد. آخرین باری که ۱۵ درصد از کاربران اندروید به آیفون سوئیچ کرده بودند به سال ۲۰۱۸ باز می‌گردد. در سال ۲۰۱۶ این عدد ۲۱ درصد بود. این آمار نشان می‌دهند که نرخ سوئیچ کردن کاربران گوشی‌های اندرویدی به آیفون‌ها هر سال در حال افزایش است و این موضوع باعث خواهد شد تا رقابت سالمی در بازار گوشی‌های هوشمند شاهد نباشیم.

گزارش CIPR همچنین نشان می‌دهد که ۱ درصد کاربران آیفون از سمت کاربران گوشی‌ها ساده بوده است و ۱ درصد دیگر کسانی بوده‌اند که برای اولین بار صاحب گوشی آیفون شده‌اند. میزان سوئیچ کاربران گوشی‌های بلک‌بری و گوشی‌های ویندوزی بسیار ناچیز بوده است. هنوز دقیقا مشخص نیست که دلیل اصلی افزایش گرایش کاربران اندروید به آیفون چیست. اما به نظر می‌رسد که بهبودهای اخیر ال در پلتفرم iOS دلیل اصلی آن بوده است. این پلتفرم هم‌اکنون قابلیت‌های شخصی‌سازی زیادی پیدا کرده است و برخی قابلیت‌های اندروید را نیز ارائه کرده است.

به هر حال، اپل دارای یک اکوسیستم بسیار قدرتمند است و محصولات این شرکت می‌توانند بدون هیچ مشکلی باهم کار کنند. شاید این موضوع اصلی‌ترین دلیل برای مهاجرت کاربران اندروید به سمت گوشی‌های آیفون باشد. البته برخی کاربران اندروید نیز صرفا به دنبال ایجاد تغییر هستند و دوست دارند چیز جدیدی را تجربه کنند.

البته فاکتورهای زیادی در انتخاب یک گوشی توسط مشتریان وجود دارد که از آن جمله می‌توان به قیمت، مشخصات و سیستم‌عامل اشاره کرد و هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. بنابراین هر کس باید با توجه به شرایط خودش اقدام به انتخاب یکی از این پلتفرم‌ها بکند.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید