الیزابت هولمز، بنیان گذار ترانوس، تا طی شدن مراحل فرجام خواهی خود به زندان خواهد رفت - تکفارس 
الیزابت هولمز، بنیان گذار ترانوس، تا طی شدن مراحل فرجام خواهی خود به زندان خواهد رفت - تکفارس 

الیزابت هولمز، بنیان گذار ترانوس، تا طی شدن مراحل فرجام خواهی خود به زندان خواهد رفت

مهدی حلوائی
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 22:11
الیزابت هولمز

دادگاهی در سن فرانسیسکو امروز در حکمی اعلام کرد که الیزابت هولمز (Elizabeth Holmes)، بنیان‌گذار استارت آپ ترانوس (Theranos)، باید تا طی شدن مراحل فرجام‌خواهی خود به اتهام کلاه‌برداری از سرمایه‌گذاران استارت‌ آپ یادشده به زندان رفته و به طور مشترک با همسر خود مبلغ ۴۵۲ میلیون دلار را به قربانیان جرائم خود پرداخت کند.

هولمز، که مدعی بود دستگاه‌های شرکت ترانوس توانایی شناسایی هزاران بیماری تنها با بررسی چند قطره از خون افراد را دارند، در سال ۲۰۲۲ به ۱۱ سال و ۳ ماه حبس محکوم شده بود. او در ماه آپریل از دادگاه درخواست کرده بود تا حکم او را به حالت تعلیق درآورند اما دادگاه با این درخواست مخالفت کرد. هولمز ۳۹ ساله حالا باید خود را به زندان سن دیگو معرفی کند. قاضی ادوارد داویلا (Edward Davila) در حکمی جداگانه هولمز و رامش بالوانی (Ramesh Balwani)، همسر او را، به پرداخت مشترک مبلغ ۴۵۲ میلیون دلار محکوم کرد.

بالوانی ۵۷ ساله به جرم ۱۲ مورد کلاه‌برداری و توطئه در ماه جولای گذشته به ۱۳ سال حبس محکوم شده بود و ماه گذشته به زندان کالیفرنیای جنوبی منتقل شد. الیزابت هوملز پیش از مجرم شناخته شدن، مبلغ ۱ میلیارد دلار را از سرمایه‌گذاران ترانوس دریافت کرده بود. این سرمایه‌گذاران پس از گزارش خبرگزاری وال استریت جورنال مبنی بر وجود معایب خطرناک در دستگاه‌های ترانوس، تمامی پول خود را از دست دادند. شاکیان هولمز جریمه‌ای ۸۰۰ میلیون دلاری را برای او از دادگاه درخواست کرده بودند اما بنیان‌گذار ترانوس، که دارایی او زمانی ۴.۵ میلیارد دلار بود، و همسر او اعلام کرده‌اند که تمامی سرمایه‌ی خود را برای فرجام‌خواهی خرج کرده‌ و تقریباً ورشکسته شده‌اند.

منبع: The Guardian

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.