۴ نکته برای موفقیت در طراحی قالب سایت - تکفارس 
۴ نکته برای موفقیت در طراحی قالب سایت - تکفارس 

۴ نکته برای موفقیت در طراحی قالب سایت

محمدرضا قدمگاهی
۲۸ تیر ۱۳۹۴ - 15:07
۴ نکته برای موفقیت در طراحی قالب سایت - تکفارس 

شاید خیلی وقت ها شده که میخواهید یک قالب طراحی کنید، اما چون چارچوبی برای کار خود ندارید، از آن دست کشیده اید و نا امید شده اید. با تکفارس همراه باشید تا به شما ۴ نکته موفقیت یا همان فوت قالب سازی(!) را یادآوری کنیم تا بتوانید با خیال راحت به مقصد نهایی کار خود برسید.

۱. شکل گیری یک ایده

ابتدا شما باید در ذهن خود ایده ای را تداعی کنید. باید به خود بگویید ” برای چه موضوعی سایت طراحی کنم؟” – ” چه نوع رنگبندی به آن موضوع می آید؟”. پس سریعا باید به سراغ سایت های “خارجی” مرتبط با موضوع مورد نظر طراحی خود بروید و تا میتوانید حداقل از ۵ تای آن ها ایده ای ایده‌آل بگیرید!

۲. طراحی ساختمان قالب بر روی کاغذ یا در نرم افزار Photoshop

قطعا خیلی وقت ها شده که میخواهید قالبی طراحی کنید ولی الگویی ندارید! ببینید قالب سازی و طراحی سایت دقیقا مانند خیاطی است. شما باید اول ارزیابی کنید که چه تعداد قسمت و بخش بندی برای قالب خود خواهید داشت و با در نظر گرفتن آن ها اندازه هایی استاندارد برای کار خود بیابید که متوجه شوید که چه اندازه هایی برای آن بخش ها لازم است. پیشنهاد میشود که در طرح اولیه زیاد لازم نیست که رنگ آمیزی کنید یا به زیبایی الگو بپردازید، این کار ها را میتوان در پایان و هنگام کدنویسی اجرا نمود.

۳. انتخاب و جمع آوری منابع مورد نیاز برای طراحی سایت

هر طراح سایتی نیاز به منابعی دارد ( ترجیحا کتاب) تا از آن برای طراحی سایت خود استفاده کند. حتی طراحان بزرگ سایت های بزرگ نیز از این قاعده مستثنی نیستند و همه آن ها برای هر طراحی که انجام میدهند، دوباره باید منابعی برای خود جمع آوری کنند تا به نحو احسن و در کوتاه ترین زمان آن کار را به پایان برسانند.

بهترین میزبان برای طراحی قالب “وردپرس” است به دلیل اینکه هم آسان و هم در دسترس می‌باشد. شرتکات ها و میانبر های زیادی در وردپرس وجود دارد که شما با جمع آوری کتب مربوط به آن میتوانید طراحی خود را آغاز کنید.

۴. مطمئن باشید که زبان های طراحی سایت را تا سطح مبتدی فراگرفته اید

امروزه در اینترنت و کتب بسیاری از کد های آماده وجود دارد که شما با وجود آن ها نیاز نیست چیز جدیدی اختراع کنید، تنها با دانلود رایگان آن ها میتوانید با دانش اندک خود تغییراتی در آن ها انجام داده یا به اصطلاح شخصی سازی کتید. برای رسپانسیو کردن سایت خود نیز میتوانید از فریم ورگ هایی مانند Zerogrid رایگان در اینترنت استفاده کنید.

برای یادگیری ابتدایی HTML / CSS / JAVA نیز میتوانید به سایت W3Schools.com مراجعه کنید که اگر کمی انگلیسی نیز بلد باشید به خوبی از پس فراگیری مطالب آن برمیایید.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.