اپلیکیشن هوش مصنوعی Artifact تبدیل به رقیب جدی توییتر و Substack شده است - تکفارس 
اپلیکیشن هوش مصنوعی Artifact تبدیل به رقیب جدی توییتر و Substack شده است - تکفارس 

اپلیکیشن هوش مصنوعی Artifact تبدیل به رقیب جدی توییتر و Substack شده است

افشین نوری
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 13:41
Artifact

اپلیکیشن اخبار مبتنی بر هوش مصنوعی Artifact که توسط Kevin Systrom و Mike Krieger از هم‌بنیان‌گذاران اینستاگرام توسعه یافته است، قابلیت جدیدی معرفی کرده است که به شما اجازه می‌دهد تا نویسندگان را دنبال کنید. با استفاده از این قابلیت، مقالات نویسندگان دنبال‌شده توسط شما، با اولویت در فید نمایش داده خواهند شد و شما می‌توانید نوتیفیکیشن‌های مربوط به پست‌های آن‌ها را نیز دریافت کنید.

نویسندگان مقالات نیز می‌توانند برای دریافت تیک آبی اقدام کنند تا پروفایل آن‌ها از سایر کاربران Artifact متمایز شود. البته این قابلیت فعلا در iOS قابل دسترس است و به‌زودی برای اندروید نیز ارائه خواهد شد. اپلیکیشن Artifact به کاربران اجازه می‌دهد تا روی مقالات نویسندگان کامنت بگذراند و نویسندگان نیز می‌توانند درباره تعداد کسانی که مقالات آن‌ها را خوانده‌اند نوتیفیکیشن دریافت کنند.

به نظر می‌رسد که Artifact قصد دارد از این فرصت برای خلق یک فضای جدید در زمینه خبررسانی در شبکه‌های اجتماعی استفاده کند و به توجه به تغییرات اخیری که در توییتر اتفاق افتاده است، Artifact می‌تواند خود را به عنوان یک جایگزین بهتر برای پیگیری اخبار و گفتگو با دیگران معرفی کند. یکی از کارشناسان به نام Casey Newton زمانیکه این اپلیکیشن اوایل سال جاری میلادی معرفی شد، گفته بود که Artifact را می‌توان نسخه متنی تیک تاک دانست.

البته Artifact رقبای زیادی دارد. برای مثال، Substack اخیرا قابلیت Notes را به‌عنوان روشی برای چت کردن نویسندگان و خوانندگان با یکدیگر معرفی کرده بود. Bluesky نیز به نظر می‌رسد که توییتر آینده خواهد بود، هرچند که فقط با دعوت‌نامه قابل دسترس است و فقط ۷۰ هزار کاربر دارد.

برخی کارشناسان معتقدند که اگر Artifact بتواند تمرکز خود را فقط روی اخبار بگذارد می‌تواند مورد توجه نویسندگان و خوانندگان قرار بگیرد و باید ببینیم که مسیر آینده آن به کدام سمت و سو خواهد بود.

منبع: Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.