ایلان ماسک مدیر عامل بعدی توییتر را پیدا کرد - تکفارس 
ایلان ماسک مدیر عامل بعدی توییتر را پیدا کرد - تکفارس 

ایلان ماسک مدیر عامل بعدی توییتر را پیدا کرد

مهدی حلوائی
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 13:42
توییتر

ایلان ماسک امروز در توییتی اعلام کرد که مدیر عامل بعدی توییتر را پیدا کرده و او از ۶ هفته‌ی دیگر کار خود را در این شرکت آغاز خواهد کرد. با این وجود، ماسک هنوز نام این شخص را فاش نکرده است. این پایان کار مدیر عامل تسلا در شرکت توییتر نبوده و او از تاریخ یادشده نقش مدیر ارشد بخش فناوری توییتر را ایفا و بر محصولات و سرویس‌های این شرکت نظارت خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

بر اساس گزارش خبرگزاری Puck News به نقل از دو منبع ناشناس، لیندا یاکارینو (Linda Yaccarino)، مدیر اجرایی تبلیغات NBCU، جانشین ایلان ماسک در توییتر خواهد شد. این خبر توسط وال استریت جورنال نیز تایید شده است. توییتر و NBCU اخیراً از همکاری خود برای پوشش جامع‌تر اخبار مربوط به بازی‌های المپیک ۲۰۲۳ خبر داده بودند. یاکارینو همچنین اخیراً با ماسک در رویداد Possible 2023 مصاحبه کرده بود.

هرچند که ماسک دیگر به عنوان مدیر عامل توییتر فعالیتی نخواهد داشت اما این شرکت کماکان تحت مالکیت اوست. این موضوع نگرانی‌هایی را در بین سرمایه‌گذاران سایر شرکت‌های تحت مالکیت ماسک (تسلا، اسپیس ایکس، نورالینک، بورینگ کمپانی) ایجاد کرده است. در ماه دسامبر، سرمایه‌گذاران تسلا از ماسک خواسته بودند که مدیریت توییتر را به شخص دیگری واگذار کند چرا که در آن زمان ارزش هر سهام تسلا به ۱۰۱ دلار (یک سوم ارزش آن در سال گذشته) رسیده بود. حالا این شرکت مجبور شده تا قیمت خودروهای خود را کاهش دهد تا بتواند در بازاری که اخیراً بسیار رقابتی شده است، سوددهی داشته باشد.

بسیاری از شرکت‌های تبلیغاتی پس از تصاحب توییتر توسط ماسک سرمایه‌گذاری در این پلتفرم را، به دلیل دیدگاه ماسک در خصوص آزادی بیان و همچنین افزایش تعداد حساب‌های جعلی در توییتر، متوقف کردند. ماسک نیز برای مقابله با این شرایط، هزینه‌ی اشتراک توییتر بلو را افزایش داد و تیک آبی را از حساب‌ کاربرانی که کمتر از چند میلیون دنبال‌کننده داشتند، حذف کرد. او مدتی بعد در یک نظرسنجی از کاربران خواست تا نسبت به استعفای خود از مقام مدیر عاملی توییتر نظر بدهند. این نظرسنجی، که با موافقیت ۵۷.۵ درصد کاربران مواجه شد، تنها دلیل استعفای ماسک از سمت یادشده نبود چرا که او در ماه نوامبر نیز به این موضوع اشاره کرده بود.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید