گوگل لیست انتظار را از چت بات بارد حذف کرد - تکفارس 
گوگل لیست انتظار را از چت بات بارد حذف کرد - تکفارس 

گوگل لیست انتظار را از چت بات بارد حذف کرد

افشین نوری
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 05:28
بارد

گوگل قابلیت‌های جدیدی به چت بات هوش مصنوعی بارد خود اضافه کرده است که شامل پشتیبانی از زبان‌های جدید (ژاپنی و کره‌ای)، راه‌های راحت‌تر برای استخراج متن به گوگل داکز و جیمیل، جستجوی بصری و یک حالت تاریک می‌شوند. مهمتر از همه اینکه گوگل لیست انتظار برای استفاده از بارد را برداشته است و این پلتفرم هم اکنون در ۱۸۰ کشور به زبان انگلیسی قابل دسترس است. گوگل همچنین گفته است که قصد دارد در آینده قابلیت‌های دیگری مثل یک ابزار تولید تصاویر هوش مصنوعی با همکاری ادوبی و امکان یکپارچگی با سرویس‌های شخص‌ثالث وب مثل Instacart و OpenTable را ارائه کند.

چت بات بارد دو ماه پیش برای کاربران منتخب در آمریکا و انگلیس معرفی شد که البته عملکرد خوبی در رقابت با پلتفرم‌هایی مثل ChatGPT و چت بات بینگ نداشت. این پلتفرم در اولین نسخه خود خطاهای بارزی را می‌داد که بسیار قابل‌توجه بود. حالا این چت بات توسعه یافته است و قابلیت‌های جدیدی به همراه یک مدل زبانی جدید به نام PaLM 2 به آن اضافه شده است. این مدل زبانی باعث بهبود پاسخ‌های بارد خواهد شد.

گوگل گفته است که نسخه جدید بارد عملکرد خوبی در انجام درخواست‌های مربوط به کدهای برنامه نویسی مثل دیباگینگ و توضیح کدها به بیش از ۲۰ زبان دنیا را دارد. اما گوگل برای استفاده‌های معمولی‌تر، تغییرات بصری بیشتر، قابلیت آنالیز تصاویر، نمایش تصاویر در نتایج و همچنین امکان ایجاد تصاویر با استفاده از هوش مصنوعی را برای بارد ارائه کرده است.

یکی از جذاب‌تراین قابلیت‌های خوبی که اضافه شده درخواست از بارد برای نوشتن متن درباره یک تصویر است که این قابلیت بر پایه سرویس گوگل لنز توسعه یافته است. برای مثال شما می‌توانید عکس سگ‌های خود را در بارد آپلود کنید و از آن بخواهید که یک کپشن بامزه درباره آن بنویسد. گوگل همچنین گفته است که برنامه Firefly ادوبی را به‌زودی با بارد ادغام خواهد کرد.

لازم به ذکر است که مایکروسافت نیز اخیرا یک قابلیت تولید تصاویر هوش مصنوعی برا پایه سیستم DALL-E شرکت OpenAI به بینگ اضافه کرده بود و این شرکت همچنین قصد دارد هوش مصنوعی بینگ را با بیشتر سرویس‌های وب خود ادغام کند. OpenAI اوایل سال جدید میلادی قابلیتی برای رزرو رستوران از طریق OpenTable یا درخواست سفارش از خواربار فروشی از طریق Instacart ارائه کرده بود و گوگل نیز حالا گفته است که روی قابلیت‌های مشابهی کار می‌کند.

قابلیت‌های فوق در مجموع ارتقا بزرگی برای بارد محسوب می‌شوند و هرچند گوگل بارها تاکید کرده است که این چت بات جایگزین موتور جستجوی آن نخواهد شد، اما این موضوع مانع از بکارگیری آن توسط کاربران برای انجام کارهای جستجو نمی‌شود. با اضافه شدن قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید انتظار می‌رود کاربران بیشتری از بارد استفاده کنند.

منبع: Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید