ناسا برای کاوش در انسلادوس مار رباتیک می سازد - تکفارس 
ناسا برای کاوش در انسلادوس مار رباتیک می سازد - تکفارس 

ناسا برای کاوش در انسلادوس مار رباتیک می سازد

سپهر بندزر
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 16:11
انسلادوس مار رباتیک

با جلب شدن توجهات نسبت به انسلادوس و از کار افتادن اکثر ربات‌ها و تجهیزات کاوشی ناسا، این سازمان در تلاش است تا با همکاری لابراتور خود با نام JPL روی مار رباتیک کار کند که می‌تواند در بین کوه و آب‌های دریای انسلادوس به کاوش بپردازد.

با اینکه از رایج بودن اقیانوس‌های زیرین قمرها اطلاعاتی در دسترس نیست، اما آخرین تحقیقات انجام شده و به لطف کاوشگر کاسینی که بیش از یک دهه زحل و قمرهای آنرا کاوش می‌کند باید گفت که حجم آب بیشتری در منظومه شمسی وجود دارد و انسلادوس یکی از بهترین مکان‌ها برای یافتن چنین پدیده‌هایی است.

این ربات با بدن چند بخشی به گونه‌ای ساخته خواهد شد تا بتواند در هر جهت بچرخد. به علاوه، این تیم قصد دارد تا از اولین پیشرانه حرکتی چرخشی استفاده کند که ربات را احاطه می‌کند و به آن اجازه می‌دهد تا از سطوح عبور کند، از دره‌ها بالا و پایین برود و در آب شنا کند.

انسلادوس و مار رباتیک

پروژه EELS به مجموعه مختلفی از حسگر و ابزارها نیز مجهز شده که به او در نمونه گیری آب کمک خواهد کرد. همچنین، قلابی به دم این ربات متصل شده که در جلوگیری از پرتاب شدن از دره یخی موثر خواهد بود و حسگر فشار نیز برای خود شناسی ساختار ربات در نظر گرفته شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.