وارن بافت: اپل بهترین شرکت تحت مالکیت برکشر است - تکفارس 
وارن بافت: اپل بهترین شرکت تحت مالکیت برکشر است - تکفارس 

وارن بافت: اپل بهترین شرکت تحت مالکیت برکشر است

مهدی حلوائی
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 14:01
وارن بافت

جلسه‌ی سالانه‌ی هلدینگ برکشر هاتاوی (Berkshire Hathaway) امروز برگزار شد و وارن بافت (Warren Buffet)، مدیرعامل این کمپانی، نظر خود درباره‌ی اپل را به اشتراک گذاشت. بافت علاوه بر تمجید از اپل به عنوان برترین شرکت تحت مالکیت برکشر ادعا کرد که خرید آیفون برای کاربران از خرید یک خودروی دوم مهم‌تر است.

کمپانی برکشر هاتاوی از سال ۲۰۱۶ اقدام به خرید سهام اپل کرد و هرچند که مدیرعامل آن بارها اعلام کرده که دلیل وجود دستگاه‌هایی مانند آیفون را متوجه نمی‌شود اما رفتار مشتریان و وفاداری آن‌ها نسبت به اپل را درک می‌کند. در واقع بافت معتقد است که میزان وفاداری کاربران آیفون به اپل به قدری زیاد است که حتی حاضر نیستند گوشی خود را در ازای ۱۰ هزار دلار واگذار کنند. او حالا اعلام کرده که کاربران ترجیح می‌دهند تا به جای خرید یک خودروی دوم، یک گوشی آیفون داشته باشند.

وارن بافت همچنین اپل را بهترین شرکت تحت مالکیت برکشر هاتاوی نامید و آن را بالاتر از سایر شرکت‌های قرار داد. این هلدینگ ۵.۶ درصد از سهام اپل را در اختیار دارد که ارزش آن حالا به ۱۱۶ میلیارد دلار رسیده است. این عدد معادل ۴۰ درصد از مجموع ارزش شرکت‌های تحت مالکیت برکشر است. لیست ۵ شرکت‌ برتر برکشر هاتاوی به شرح زیر است:

  • اپل: ۱۱۶.۳۱ میلیارد دلار
  • بانک آمریکا: ۳۳.۴۵ میلیارد دلار
  • شورون: ۲۹.۲۵ میلیارد دلار
  • کوکا کولا: ۲۵.۴۴ میلیارد دلار
  • امریکن اکسپرس: ۲۲.۴۰ میلیارد دلار

منبع: ۹To5Mac

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید