اینستاگرام قابلیت جدیدی برای مخفی کردن پست ها از دیگران به جز دوستان نزدیک ارائه می کند - تکفارس 
اینستاگرام قابلیت جدیدی برای مخفی کردن پست ها از دیگران به جز دوستان نزدیک ارائه می کند - تکفارس 

اینستاگرام قابلیت جدیدی برای مخفی کردن پست ها از دیگران به جز دوستان نزدیک ارائه می کند

افشین نوری
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 10:29
اینستاگرام

یک توسعه‌دهنده موبایل به نام الساندرو پالوزی فاش کرده است که اینستاگرام می‌خواهد قابلیتی معرفی کند که به کاربران اجازه مخفی کردن پست‌ها از دیگرام به جز دوستان نزدیک را خواهد داد. طبق اسکرین‌شاتی که این افشاگر منتشر کرده است، کاربران خواهند توانست با ضربه زدن روی تب جدید Audience و انتخاب بین دو گزینه Everyone یا Close Friends پست‌های خود را از دیگران مخفی کنند.

کاربران می‌توانند با استفاده از این قابلیت انتخاب کنند استوری‌ها و فیدهای اینستاگرام آن‌ها منحصرا برای دوستان نزدیک‌شان قابل رویت باشد. بنابراین به نظر می‌رسد که در اینستاگرام جایی وجود خواهد داشت که کاربران قادر به ایجاد لیست دوستان نزدیک خود برای دیدن پست‌های مخفی‌شان خواهند بود. متا از زمانی که اینستاگرام را در سال ۲۰۱۲ به قیمت ۱ میلیارد دلار خریده قابلیت‌های زیادی به آن اضافه کرده است.

ماه گذشته، اینستاگرام یک قابلیت جدید به پلتفرم خود اضافه کرد که کاربران زیادی منتظر آن بود. این قابلیت امکان اضافه کردن لینک‌های چندگانه به پروفایل اینستاگرام را می‌دهد. زاکربرگ مدیرعامل متا گفته است که این قابلیت یکی از موردانتظارترین قابلیت‌های اینستاگرام بود. اینستاگرام همچنین به کاربران اجازه اضافه کردن موزیک به عکس‌ها را داده است.

اینستاگرام تا الان قابلیت‌های زیادی را برای کاربران خود عرضه کرده است و انتظار می‌رود که به این رویکرد خود برای به‌روز نگه‌ داشتن پلتفرم خود ادامه دهد. اپلیکیشن اینستاگرام هم‌اکنون بیش از ۲.۳۵ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد و گفته می‌شود ارزش بازار آن بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار است.

متا شرکت مادر اینستاگرام در سه ماهه اول ۲۰۲۳ درآمدی بالغ بر ۲۸.۶ میلیارد دلار داشته است که ۳ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گشذته است. اما سود خالص این شرکت ۵.۷ میلیارد دلار بوده که کاهش ۵۲۳ میلیون دلاری را نشان می‌دهد که عمدتا به خاطر هزینه بازسازی مرتبط با تعدیل ۲۱ هزار نیرو بوده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید