پردازنده های نسل ۱۴ اینتل داری حداکثر سرعت کلاک ۶.۲ گیگاهرتز خواهند بود - تکفارس 
پردازنده های نسل ۱۴ اینتل داری حداکثر سرعت کلاک ۶.۲ گیگاهرتز خواهند بود - تکفارس 

پردازنده های نسل ۱۴ اینتل داری حداکثر سرعت کلاک ۶.۲ گیگاهرتز خواهند بود

افشین نوری
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 10:07
نسل ۱۴ پردازنده های اینتل

پردازنده‌های نسل ۱۴ رپتور لیک رفرش دسکتاپ اینتل ظاهرا قرار است سرعت‌های کلاک بالاتری نسبت به نسل ۱۳ رپتور لیک داشته باشند.

طبق اطلاعاتی که امروز فاش شده است نسل ۱۴ رپتور لیک رفرش دسکتاپ اینتل که انتظار می‌رود در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ معرفی شوند از پلتفرم‌های کنونی LGA 1700 پشتیبانی خواهند کرد. این سری در دو دونسخه S و HX ارائه خواهد شد و در کنار پردازنده‌های میتیور لیک P و میتیور لیک M خواهد نشست.

این پردازنده‌ها ظاهرا شامل پیکره‌بندی بیش از ۸+۱۶ هسته نخواهند بود، اما انتظار می‌رود مدل‌های جدیدی شامل پیکره‌بندی‌های ۶+۸ و ۲+۸ که به‌عنوان پردازنده‌های Core i5 و Core i3 طراحی خواهند شد ارائه کند.

اما نکته مهمتر اینکه اینتل ظاهرا قصد دارد بار دیگر سرعت کلاک پردازنده‌های خود را افزایش دهد. بالاترین نسخه پردازنده‌های نسل ۱۴ رپتور لیک رفرش دسکتاپ دارای حداکثر سرعت کلاک ۶.۲ گیگاهرتز خواهند بود و حتی ممکن است به ۶.۵ گیگاهرتز نیز برسد. این سرعت ۷ درصد بیشتر از سرعت کلاک Core i9-13900K با فرکانس ۵.۸ گیگاهرتز و ۳ درصد بیشتر از سرعت ۱۳۹۰۰KS با فرکانس ۶ گیگاهرتز خواهد بود.

شایعاتی نیز وجود دارد که این سری عملکرد چندرشته‌ای بهتری نسبت به سری قبلی خواهد داشت و از حافظه کش بزرگتری استفاده خواهد کرد. در ضمن گفته می‌شود که اینتل از رگلاتور DLVR در پردازنده‌های رپتور لیک رفرش استفاده خواهد کرد.

این سری ظاهرا شامل پلتفرم‌های مشتری‌محور و ورک‌استیشن اقتصادی با توان‌های حرارتی ۳۵، ۶۵ و ۱۲۵ وات خواهد بود و اگر همه چیز خوب پیش برود انتظار می‌رود که ماه آگوست امسال معرفی شود. اینتل قصد دارد در تاریخ ۹ می رویداد Vision خود را برگزار کند و احتمالا در آنجا اطلاعات بیشتری درباره این سری منتشر خواهد کرد. این شرکت همچنین قصد دارد نامگذاری پردازنده‌های Core خود را تغییر دهد.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید