با ۱۰ اپلیکیشن عجیب و سرگرم کننده آشنا شوید - تکفارس 
با ۱۰ اپلیکیشن عجیب و سرگرم کننده آشنا شوید - تکفارس 

با ۱۰ اپلیکیشن عجیب و سرگرم کننده آشنا شوید

افشین نوری
۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - 07:11
اپلیکیشن‌ها

این‌‌روزها اکثر کاربران به‌دنبال اپلیکیشن‌های خوب برای استفاده در گوشی‌های اندرویدی خود هستند، اما از آنجائیکه اپلیکیشن‌های زیادی در فروشگاه پلی استور گوگل وجود دارند گاهی انتخاب از بین‌ آن‌ها کار دشواری است.

طبق آخرین آمار، بیش از ۳.۵ میلیون اپلیکیشن در پلی استور وجود دارد. ما در اینجا سعی کرده‌ایم اپلیکیشن‌هایی را پوشش دهیم که کمی جذاب‌تر از بقیه هستند. لیست زیر شامل ۱۰ اپلیکیشن عجیب اما سرگرم کننده و جذاب برای اندروید می‌شود.

BuzzKill 

قیمت: ۲.۹۹ دلار

BuzzKill یک اپلیکیشن فیلترکننده نوتیفیکیشن است. این اپلیکیشن یک گزینه مناسب برای مواقعی است که یک شخص چندین بار پیاپی به شما پیام می‌دهد و شما به‌راحتی می‌توانید با استفاده از آن اعلان‌های او را فیلتر کنید. این برنامه می‌تواند اولین نوتیفیکیشن را نمایش دهد و اعلان‌های دیگر را فیلتر کند. شما حتی می‌توانید نوتیفیکیشن‌های گوشی خود را از طریق آن سفارشی ‌سازی کند. برای مثال، می‌توانید نوتیفیکیشن‌های یادآوری و لرزش‌های سفارشی برای اپلیکیشن‌ها یا مخاطبان خاص خود را تغییر دهید. این اپلیکیشن یک فیلترکننده بسیار خوب است، چراکه می‌تواند حجم بزرگی از نوتیفیکشن‌ها را مدیریت کند. این برنامه ۲.۹۹ دلار قیمت دارد و هیچ هزینه درون برنامه‌ای اضافه دیگری ندارد.

اپلیکیشن عجیب و سرگرم کننده

EKA2L1

قیمت: رایگان

EKA2L1 یک اپلیکیشن شبیه‌ساز سیمبیان است. این برنامه می‌تواند چندین نسخه سیمبیان از جمله نسخه‌های S60v1، S60v3 و S60v5 را شبیه سازی کند. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، این اپلیکیشن بیشتر برای اجرای بازی‌های قدیمی کاربرد دارد. به همین خاطر، برخی قابلیت‌های آن عمدتا برای بازی‌ها هستند. همچنین یک قابلیت مپ کردن کلید سفارشی و تنظیم نرخ فریم وجود دارد که کاربردی هستند. از آنجائیکه سیمبیان یک پلتفرم بازی نیست، این اپلیکیشن در نوع خود یک محصول خاص محسوب می‌شود و عملکرد بسیار خوبی دارد.

اپلیکیشن عجیب و سرگرم کننده

MacroDroid

قیمت: رایگان

MacroDroid هرچند نسبت به سایر اپلیکیشن‌های موجود در این لیست چندان خاص نیست، اما بیش از ده میلیون بار در پلی استور دانلود شده است. MacroDroid یک برنامه اتوماسیون است و می‌تواند مثل اپلیکیشن‌های Tasker و IFTTT برخی کارهای شما در گوشی را به‌طور خودکار انجام دهد. فقط کافی است که یک تریگر انتخاب کنید، سپس کار موردنظر خود را تعیین کرده و در صورت لزوم آن را پیکره‌بندی کنید. هرچند IFTTT اپلیکیشن قدرتمندتری است، اما اگر می‌خواهید عملکردهای اولیه را روی گوشی خودتان اتوماتیک کنید، MacroDroid گزینه بهتری خواهد بود.

اپلیکیشن عجیب و سرگرم کننده

Purchased Apps

قیمت: رایگان

Purchased Apps یک اپلیکیشن ساده است. این برنامه همه اپلیکیشن‌ها و بازی‌هایی که در پلی استور خریداری کرده‌اید به شما نشان خواهد داد. هرچند خود پلی استور لیست خریدهایی که در بخش Payments and Subscription انجام داده‌اید نمایش می‌دهد، اما Purchased Apps تر و تمیزتر از آن است. شما می‌توانید لیست خود را بر اساس اپلیکیشن‌های نصب‌ شده، اپلیکیشن‌های حذف شده و همچنین بر اساس نوع خریدها مرتب‌سازی کنید تا بتوانید فقط اپلیکیشن‌هایی که برایشان پول پرداخت کرده‌اید یا از طریق گزینه‌های درون‌برنامه‌ای خرید کرده‌اید پیدا کنید. این برنامه همچنین برای پیدا کردن یک اپلیکیشن یا بازی قدیمی که سال‌ها پیش خریداری کرده‌اید گزینه بسیار مناسبی است.

اپلیکیشن عجیب و سرگرم کننده

Sensor Test

قیمت: رایگان / تا ۳.۹۹ دلار

Sensor Test اپلیکیشنی است که می‌تواند مشکلات گوشی خود را پیدا کند. این اپلیکیشن قادر است انواع سنسورهای گوشی شما را که شامل ژیروسکوپ، شتاب سنج، گرانش، نور، گام شمار، مانیتور ضربان قلب و سنسورهای دیگر می‌شوند تست کند. برای استفاده از این اپلیکیشن لازم است که گوشی شما مجهز به سنسورهایی باشد که امکان تست آن‌ها وجود داشته باشد. این برنامه به شما کمک خواهد کرد تا در صورت بروز مشکل، آن‌ها را پیدا کنید. برخی سازندگان گوشی‌های هوشمند، مانند سامسونگ، نمونه‌های اختصاصی خودشان از این اپلیکیشن را دارند که شما باید از آنها استفاده کنید، اما بسیاری از سازندگان گوشی چنین چیزی ندارند.

اپلیکیشن عجیب و سرگرم کننده

Shizuku

قیمت: رایگان

Shizuku یک اپلیکیشن کاربردی است که ممکن است اکثر مردم هرگز به آن نیاز نداشته باشند. این برنامه، به اپلیکیشن‌ها کمک می‌کند تا به APIهای سیستمی دسترسی پیدا کنند تا دیگر نیازی به روت کردن دستگاه نباشد. شما برای اجرای برخی چیزها روی گوشی خود معمولا باید مجوز اپلیکیشن‌ها را از طریق روت کردن یا با ADB بگیرید. Shizuku این کارها را خودش برای شما انجام می دهد. البته این اپلیکیشن در هر سناریویی کار نمی کند، اما با برخی برنامه‌ها به خوبی سازگار است. البته همانطور که گفته شد تقریبا به این نوع اپلیکیشن‌ها کمتر نیاز خواهید داشت، اما ممکن است روزی به دردتان بخورد.

اپلیکیشن عجیب و سرگرم کننده

Square Home

قیمت: رایگان / تا ۴.۹۹ دلار

طراحی Metro ویندوز هرچند محبوب‌ترین رابط کاربری نبود، اما طرفداران خاص خودش را داشت. اپلیکیشن Square Home در واقع لانچری است که رابط کاربری مشابهی را برای گوشی اندرویدی شما به ارمغان خواهد آورد. این برنامه می‌تواند ویجت‌ها، اپلیکیشن‌ها و سایر چیزها را به صورت مربعی‌شکل در صفحه هوم گوشی شما قرار دهد. این اپلیکیشن در واقع حس و حال Windows Phone را به به گوشی اندرویدی شما خواهد بخشید و به شما اجازه خواهد داد تا از فضای تکراری اکثر لانچرهای اندروید فاصله بگیرید.

اپلیکیشن عجیب و سرگرم کننده

SuperImage

قیمت: رایگان

SuperImage یک اپلیکیشن تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی است. این اپلیکیشن به شما کمک خواهد کرد تا با استفاده از هوش مصنوعی، تصاویر تار را تبدیل به تصاویر واضح و زیبا بکنید. در حال حاضر، تعداد کمی از این نوع اپلیکیشن‌های افزایش کیفیت تصویر در پلی استور وجود دارند. SuperImage اپلیکیشن جدیدی است و در سال ۲۰۲۳ معرفی شده است. این اپلیکیشن از فناوری پیشرفته‌ای بهره می‌برد و بسیار سرگرم‌کننده است. حتی اگر کاربران آن زیاد نباشد، به نظر ما جزو بهترین اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی اندرویدی است.

اپلیکیشن عجیب و سرگرم کننده

Water Resistance Tester

قیمت: رایگان / ۰.۹۹ تا ۹۹.۹۹ دلار

Water Resistance Tester اپلیکیشنی است که پس از معرفی شدن طرفداران زیادی پیدا کرد. این برنامه به شما خواهد گفت آیا گوشی شما برای مقاومت در برابر آب هنوز سالم است یا نه. این اپلیکیشن عملکرد بسیار خوبی دارد. فقط کافی است که گوشی خود را فشار دهید تا اپلیکیشن فشار وارده را اندازه بگیرد و اگر فشار از حد معینی فراتر رفت به ما هشدار خواهد داد. البته این اپلیکیشن با هر گوشی کار نمی‌کند، ولی با اکثر گوشی‌هایی که تست کردیم به خوبی کار می‌کند. هرچند قیمت آن کمی بالا به نظر می‌رسد، اما این پولی که برای آن پرداخت می‌کنید کاملا اختیاری است و هر چقدر که خواستید می‌توانید پرداخت کنید.

اپلیکیشن عجیب و سرگرم کننده

What3Words

قیمت: رایگان

What3Words یک اپلیکیشن ناوبری است. کاربرد آن به این صورت است که موقعیت یک مکان را می‌گیرد، آن را به مربع‌های ۱۰ فوتی تقسیم می‌کند و به هر مربع یک شناسه سه‌کلمه‌ای یکتا اختصاص می‌دهد. شما می‌توانید از این شناسه‌ها برای پیدا کردن مکان دقیق جایی که قصد رفتن به آنجا را دارید استفاده کنید. البته اکثر اپلیکیشن‌های ناوبری به خاطر دقت بالای مکان‌های GPS امروزی می‌توانند این کار را انجام دهند.

اپلیکیشن عجیب و سرگرم کننده

اما What3Words برای مواقعی که به دنبال چیزهایی در یک منطقه بسیار شلوغ می‌گردید بسیار مفید و کاربردی خواهد بود؛ برای مثال، جهت پیدا کردن یک آپارتمان خاص در یک مجتمع مسکونی. بنابراین این برنامه می تواند به عنوان مکملی برای گوگل مپس عمل کند. شما می‌توانید هر مکانی که در این اپلیکیشن پیدا کردید را به  گوگل مپس یا هر برنامه ناوبری دیگری بفرستید.

نظر شما درباره ۱۰ اپلیکیشن خاصی که در اینجا معرفی کردیم چیست؟

منبع: Androidauthority

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید