گوگل همچنان از پخش اطلاعات نادرست درباره تغییرات آب و هوایی در یوتیوب کسب درآمد می کند - تکفارس 
گوگل همچنان از پخش اطلاعات نادرست درباره تغییرات آب و هوایی در یوتیوب کسب درآمد می کند - تکفارس 

گوگل همچنان از پخش اطلاعات نادرست درباره تغییرات آب و هوایی در یوتیوب کسب درآمد می کند

افشین نوری
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 12:54
گوگل یوتیوب

طبق یک گزاش جدید، گوگل همچنان از ویدیوهایی که اطلاعات نادرستی درباره تغییرات آب و هوایی در یوتیوب پخش می‌کنند پشتیبانی می‌کند. اتحادیه CAAD در گزارش خود گفته است که گوگل برخلاف تعهدات قبلی خود در زمینه محیط زیست عمل کرده است.

گوگل حدود یک سال پیش متعهد شده بود که از پخش تبلیغات روی محتواهایی که علم مدرن آب و هوا را رد می‌کنند جلوگیری کند، اما حالا گزارش جدید CAAD نشان می‌دهد که بیش از صدها ویدیو در یوتیوب اطلاعات غلطی درباره تغییرات آب و هوایی منتشر می‌کنند و گوگل فقط به فکر کسب درآمدهای تبلیغات خود است.

در گزارش جدید این اتحادیه گفته شده است که گوگل همچنان اقدام به پخش تبلیغات روی محتواهایی که اطلاعات خلاف‌واقع درباره تغییرات آب و هوایی منتشر می‌کنند می‌کند و سیاست‌های قبلی خودش د را نقض کرده است. این ویدیوها، شواهد موجود درباره تغییرات آب و هوایی را انکار می‌کنند و ادعا‌های موجود درباره افزایش گازهای گلخانه‌ای از طریق سوخت‌های فسیلی را رد می‌کنند.

اتحادیه CAAD در گزارش خود همچنین به مواردی اشاره کرده است که در آن‌ها اطلاعات نادرستی درباره اقداماتی که برای مقابله با تغییرات آب و هوایی توسط سازمان‌های محیط‌زیستی انجام شده است پخش شده منتشر کرده است. در این گزارش به بیش از ۱۰۰ ویدیو با محتواهای این ‌چنینی اشاره شده است. طبق این گزارش، گوگل برخلاف تعهدات قبلی خود عمل کرده است و این شرکت فقط به فکر کسب درآمدهای تبلیغاتی خود است.

گوگل در سال ۲۰۲۱ گفته بود که سیاست‌های تبلیغات خود درباره تغییرات آب و هوایی را بازنگری خواهد کرد و از پخش تبلیغات در ویدیوهایی که اطلاعات نادرستی در این زمینه منتشر می‌کنند جلوگیری خواهد کرد. یکی از موسساتی که این اطلاعات را منتشر کرده است Heartland Institute نام دارد که معتقد است هشدار سازمان‌ها درباره تغییرات آب و هوایی صرفا یک ایدئولوژی ضدانسانی است.

با این حال، متخصصان این حوزه معتقدند که سوخت‌های فسیلی باعث گرمایش زمین و برخی تغییرات آب و هوایی مثل افزایش درجه حرارت‌ و بالا آمدن سطح دریاها شده است. در هر حال، باید ببینیم گوگل برای مقابله با محتواهای ضد محیط‌زیستی چه قدم‌هایی برخواهد داشت.

منبع: Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید