درآمد سه ماهه اول ۲۰۲۳ شرکت AMD رکورد زد - تکفارس 
درآمد سه ماهه اول ۲۰۲۳ شرکت AMD رکورد زد - تکفارس 

درآمد سه ماهه اول ۲۰۲۳ شرکت AMD رکورد زد

افشین نوری
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 11:01
AMD

شرکت AMD گزارش مالی سه ماهه اول ۲۰۲۳ خود را منتشر کرده است که درآمد ۵.۴ میلیارد دلاری را برای آن نشان می‌دهد. این درآمد حدود ۹ درصد بیشتر از سال گذشته و فراتر از انتظارات کارشناسان می‌باشد.

نکته جالب در گزارش AMD آن است که عملکرد واحد Client computing آن در سه ماهه اول ۲۰۲۳ چندان خوب نبوده است و درآمد آن ۷۳۹ میلیون دلار شده که کاهش ۶۵ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. در واقع می‌توان گفت که این واحد بدترین واحد AMD از نظر عملکرد بوده است.

این کاهش درآمد منجر به زیان ۱۷۲ میلیون دلاری برای این واحد شده است. از طرفی، واحد دیتاسنترهای AMD نیز تحت تاثیر بحران اقتصاد جهانی قرار گرفته است. این واحد هرچند یکی از موفق‌ترین واحدهای AMD در سال‌های اخیر بوده است اما به نظر می‌رسد افزایش هزینه‌ها و سایر عوامل منجر به کاهش سودآوری آن شده است. درآمد این واحد در سه ماهه اول ۲۰۲۳ برابر با ۱.۳ میلیارد دلار بوده است که تغییر چندانی نسبت به سال گذشته پیدا نکرده است، اما سود خالص این واحد از ۴۲۷ میلیون دلار در سال گذشته با ۱۴۸ میلیون دلار کاهش یافته است.

AMD

مدیر مالی AMD در جریان انتشار گزارش مالی این شرکت گفته است که واحد دیتاسنتر بزرگترین منبع درآمد آن‌ها است، اما از آنجائیکه تقاضا برای محصولات پردازش ابری افزایش یافته است، این واحد با کاهش تقاضا مواجه شده است.

شرکت AMD در راهنمایی خود که برای سرمایه‌گذارن منتشر کرده است فقط انتظار رشد برای واحد دیتاسنتر را پیش‌بینی کرده و در مورد واحد Client با اطمینان صحبت نکرده است. قیمت سهام این شرکت از زمان انتشار گزارش مالی جدید آن حدود ۶.۶ درصد کاهش یافته است. این شرکت برای سه ماهه دوم ۲۰۲۳ پیش‌بینی درآمد ۵.۳ میلیارد دلاری را کرده است که کمتر از پیش‌بینی ۵.۵ میلیارد دلاری وال استریت است.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.