ایلان ماسک ظاهرا به دنبال حل و فصل یک شکایت سه ساله علیه خودش است - تکفارس 
ایلان ماسک ظاهرا به دنبال حل و فصل یک شکایت سه ساله علیه خودش است - تکفارس 

ایلان ماسک ظاهرا به دنبال حل و فصل یک شکایت سه ساله علیه خودش است

افشین نوری
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 12:09
ایلان ماسک

به نظر می‌رسد پرونده شکایت علیه ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، که توسط Randeep Hothi مطرح شده بود، در حال حل‌وفصل شدن است.

وکلای Hothi، که یکی از اعضای TSLAQ در توییتر است با انتشار بیانیه‌ای گفته‌اند که ماسک در ماه مارس امسال خواستار حل‌وفصل  این پرونده سه ساله شده است. Hothi هم روز دوشنبه در توییتر خود اعلام کرد که او پیشنهاد ۱۰ هزار دلار را پذیرفته و منتظر دریافت چک آن از طریق پست است.

بد نیست بدانید که Hothi یکی از کسانی است که نسبت به طرح‌های گیگافکتوری تسلا مشکوک بوده و ادعاهایی را درباره ناکارآمدی سیستم خودران این شرکت مطرح کرده است. تسلا در سال ۲۰۱۹ مدعی شده بود که Hothi کارمندان تسلا را در حالیکه در حال رانندگی با یک مدل ۳ بودند تعقیب و آزار و اذیت کرده است. 

تسلا همچنین مدعی شده بود که Hothi به تاسیسات این شرکت در منطقه فرمونت کالیفرنیا وارد شده و دوربین‌هایی را در آنجا نصب کرده است. با این حال، تسلا هیچ مدرکی در اثبات ادعاهای خود ارائه نکرد و این موضوع باعث شد تا Hothi علیه تسلا به خاطر تهمت‌هایی که به او زده بود شکایت کند.

وکلای Hothi مدعی شده‌اند که صحبت‌های ماسک درباره موکل‌شان باعث واکنش‌های نفرت انگیز نسبت به او شده است و کاربران او را به دروغگو و تروریست بودن متهم کرده‌اند. هرچند وکلای ماسک از دادگاه درخواست رد کردن شکایت را داشتند، اما پرونده در نهایت در دادگاه مطرح شد.

ماسک سال گذشته گفته بود که تسلا هرگز تسلیم نخواهد شد و شکایت ناعادلانه‌ای که علیه این شرکت مطرح شده است را به‌طور جدی پیگیری خواهد کرد. حالا وکلای Hothi در بیانیه‌ خود از اعتراف دیرهنگام ماسک درباره بی‌گناهی Hothi استقبال کرده‌اند.

لازم به یادآوری است که تسلا اخیرا خودروهای خودران را به خاطر نقص جدی در سیستم خودران فراخوانده بود. طبق یک گزارش، این شرکت حدود ۳۶۳,۰۰۰ دستگاه از خودروهای خود را به کارخانه بازگردانده است. 

ظاهرا اداره راه و ترابری آمریکا (NHTSA) از تسلا به خاطر نقص در سیستم خودران خودروهای این شرکت شکایت کرده است و این شرکت مجبور است که چندین مدل X و Y خود را برای انجام تعمیرات و برطرف کردن مشکلات فرابخواند.  

منبع: Techcrunch

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید