ویدیوهای ریلز باعث شده کاربران ۲۴ درصد زمان بیشتری در اینستاگرام صرف کنند - تکفارس 
ویدیوهای ریلز باعث شده کاربران ۲۴ درصد زمان بیشتری در اینستاگرام صرف کنند - تکفارس 

ویدیوهای ریلز باعث شده کاربران ۲۴ درصد زمان بیشتری در اینستاگرام صرف کنند

افشین نوری
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 19:54
ریلز

به نظر می‌رسد کاربران اینستاگرام علاقه بیشتری به ویدیوهای کوتاه ریلز پیدا کرده‌اند. زمانی که سرویس ریلز برای اولین بار معرفی شد، کاربران کمی از آن استفاده می‌کردند. اینستاگرام این سرویس را برای رقابت با تیک تاک ارائه کرد و حالا به نظر می‌رسد که افراد بیشتری از آن استفاده می‌کنند.

مارک زاکربرگ در جریان انتشار گزارش مالی جدید متا گفت که میزان زمان صرف‌شده در اینستاگرام به لطف علاقه کاربران به سرویس ریلز حدود ۲۴ درصد افزایش یافته است.

زاکربرگ گفته است که ریلز به‌سرعت در حال رشد است و در هر روز بیش از ۲ میلیارد بار ویدیوهای ریلز بازنشر می‌شوند که نسبت به شش ماه گذشته دو برابر شده است. ریلز همچنین در حال افزایش میزان تعامل کلی کاربران با اپلیکیشن اینستاگرام است و متا امیدوار است که سهم بازار آن افزایش چشمگیری بیاید.

به گفته زاکربرگ بخش مهمی از علاقه کاربران به ریلز به خاطر هوش مصنوعی است. سیستم رتبه‌بندی ریلز و پیشنهادات انجام شده توسط هوش مصنوعی در این سرویس منجر به نتایج خوبی در آن شده است. او همچنین گفته است که علاوه بر ریلز، تعداد کاربران همه اپلیکیشن‌های متا افزایش یافته است.

اینستاگرام اخیرا ابزارهای جدیدی برای خالقان محتوا در ریلز عرضه کرد که شامل متریک‌ها، گیفت‌ها و یک فضای طراحی شده برای کاربران جهت پیدا کردن ترندهای صوتی و هشتگ‌ها می‌شوند. متا در سه ماهه اول ۲۰۲۳ درآمدی بالغ بر ۲۸.۶ میلیارد دلار داشته است که ۳ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گشذته است. اما سود خالص این شرکت ۵.۷ میلیارد دلار بوده که کاهش ۵۲۳ میلیون دلاری را نشان می‌دهد که عمدتا به خاطر هزینه بازسازی مرتبط با تعدیل ۲۱ هزار نیرو بوده است.

منبع: Mashable

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.