قیمت کنسول دستی ROG Ally ایسوس فاش شد - تکفارس 
قیمت کنسول دستی ROG Ally ایسوس فاش شد - تکفارس 

قیمت کنسول دستی ROG Ally ایسوس فاش شد

افشین نوری
۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 16:15
ایسوس

ایسوس اخیرا کنسول دستی ROG Ally را برای رقابت با استیم دک معرفی کرد، اما قیمت آن را اعلام نکرد. حالا قیمت این کنسول فاش شده است.

طبق اطلاعاتی که امروز فاش شده است، قیمت بالاترین نسخه این کنسول با پردازنده Z1 Extreme و ۵۱۲ گیگاباتی حافظه داخلی برابر با ۶۹۹ دلار خواهد بود و پایین‌ترین نسخه آن با پردازنده استاندارد Z1 و حافظه ۲۵۶ گیگابایت ۵۹۹ دلار قیمت خواهد داشت.

اگر این اطلاعات درست باشند قیمت ROG Ally در محدوده قیمتی استیم دک خواهد بود. قیمت نسخه ۲۵۶ گیگابایتی استیم دک ۵۳۰ دلار و قیمت نسخه ۵۱۲ گیگابایتی آن ۶۵۰ دلار است. البته شرکت Valve یک نسخه ۶۴ گیگابایتی استیم دک را با قیمت ۳۹۹ دلار نیز در بازار دارد که از حافظه eMMC به جای SSD بهره می‌برد.

کنسول جدید ایسوس از یک نمایشگر ۷ اینچی ۱۶:۹ با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و روشنایی ۵۰۰ نیت بهره می‌برد و نرخ نوسازی آن ۱۲۰ هرتز است. این در حالیست که استیم دک مجهز به یک نمایشگر ۷ اینچی ۱۶:۱۰ با وضوح ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل، روشنایی ۴۰۰ نیت و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز است. در ضمن تراشه بکار رفته در داخل ROG Ally از معماری Zen 4 ای ام دی و گرافیک قدرتمند RDNA 3 بهره می‌برد.

همچنین به نظر می‌رسد که سیستم فن دوگانه این کنسول دستی بسیار آرام‌تر از فن‌های کنسول استیک دک است و فقط ۲۰ دسی‌بل صدا در مقایسه با ۳۷ دسی‌بل استیم دک تولید می‌کند. در ضمن کارت حافظه SSD و جوی‌استیک آن به‌راحتی قابل تعویض هستند. البته در رابطه با عملکرد سیستم عامل ویندوز ۱۱ کنسول ROG Ally نمی‌توان اظهارنظر کرد و ما نمی‌دانیم که کارآیی آن در مقایسه با SteamOS استیم دک چگونه خواهد بود. درباره ظرفیت باتری و قیمت آن نیز صحبتی نشده است.

ظاهرا کنسول ROG Ally در فروشگاه Best Buy فروخته خواهد شد و این احتمال وجود دارد که ایسوس برای رقابت با Valve یک نسخه eMMC نیز معرفی کند. در هر حال، باید ببینیم رقابت این دو کنسول دستی چگونه خواهد بود.

منبع: Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید