متا به‌زودی ابزارهای هوش مصنوعی جدیدی معرفی می کند - تکفارس 
متا به‌زودی ابزارهای هوش مصنوعی جدیدی معرفی می کند - تکفارس 

متا به‌زودی ابزارهای هوش مصنوعی جدیدی معرفی می کند

افشین نوری
۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 11:02
متا

مارک زاکربرگ مدیرعامل متا گفته است که پیشرفت‌های اخیر در هوش مصنوعی فرصت مناسبی برای معرفی ابزارهای هوش مصنوعی مفید برای میلیاردها انسان است.

زاکربرگ این صحبت‌ها را در جریان گفتگو با سرمایه‌گذاران متا بعد از انتشار گزارش مالی این شرکت در روز چهرشنبه بیان کرد.

او به سرمایه‌گذارن متا گفت که این شرکت قصد دارد با شرکت‌های مایکروسافت، گوگل و OpenAI در زمینه هوش مصنوعی مولد که منجر به معرفی چت‌بات‌هایی مثل ChatGPT و Bard شده است رقابت کند. این چت‌بات‌ها در ماه‌های اخیر توجهات زیادی را به خودشان جلب کرده‌اند و متا نیز امیدوار است که در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشد.

در حالیکه مایکروسافت و گوگل، فناوری هوش مصنوعی را به سمت محصولات آنلاین خود سوق داده‌اند، زاکربرگ نیز به سرمایه‌گذاران متا خبر داد که این شرکت ابزارهای مشابهی را در دست توسعه دارد و امیدوار است که این ابزارها علاوه بر کسب‌وکارها برای افراد عادی نیز سودمند و مفید باشند.

زاکربرگ در ادامه گفت که علیرغم گزارش‌های اخیری که خبر از سوئیچ کردن متا به فناوری هوش مصنوعی داده‌اند، اما این شرکت همچنان روی پروژه متاورس متمرکز است. زاکربرگ این صحبت‌ها را در حالی بیان می‌کند که چند ماه پیش گفته بود که تیم هوش مصنوعی متا را در یک تحول ساختاری، آماده انجام کارهای بزرگ روی این حوزه می‌کند.

متا در ماه‌های اخیر بسیاری از نیروهای خود را تعدیل کرده است که تعداد آن‌ها بالغ بر ۲۰ هزار نفر می‌شود. زاکربرگ گفته است که سال ۲۰۲۳ سال بهره‌وری خواهد بود. طبق گزارش مالی سه ماهه اول ۲۰۲۳ متا، درآمدهای این شرکت ۲۸.۶ میلیارد دلار و سود خالص آن ۵.۷ میلیارد دلار شده است که کاهش ۲۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

منبع: DT

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.