آرم ظاهراً در حال توسعه تراشه های اختصاصی خودش است - تکفارس 
آرم ظاهراً در حال توسعه تراشه های اختصاصی خودش است - تکفارس 

آرم ظاهراً در حال توسعه تراشه های اختصاصی خودش است

افشین نوری
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 11:27
تراشه های شخصی سازی شده Arm

شرکت انگلیسی آرم که تحت مالکیت SoftBank ژاپن قرار دارد یک از مهمترین شرکت‌ها در زمینه طراحی هسته‌های پردازشی برای اکثر گوشی‌های هوشمند در جهان است. حالا فایننشال تایمز گزارش داده است که این شرکت در حال توسعه تراشه‌های اختصاصی خودش است. این موضوع می‌تواند باعث نگرانی شرکت‌هایی مثل مدیاتک، سامسونگ و کوالکام شود.

برخی کارشناسان معتقدند که این تصمیم، برای جذب کسب‌وکارها و افزایش درآمدهای آرم قبل از قرار گرفتن این شرکت در لیست بازار NASDAQ صورت گرفته است. در صورتی که آرم بتواند در این لیست وارد شود جزو شرکت‌های عمومی یا سهامی عام در آمریکا خواهد شد. گفتنی است انویدیا در سال ۲۰۲۰ قصد داشت آرم را به قیمت ۴۰ میلیارد دلار بخرد که به خاطر برخی مشکلات محقق نشد.

آرم امیدوار است که با ساخت نمونه اولیه تراشه‌های خود، قدرتمند بودن طراحی‌هایش را اثبات کند. این شرکت با همکاری TSMC و سامسونگ چندین نمونه از تراشه‌های خود را تست کرده است و به نظر می‌رسد این تراشه‌ها بسیار پیشرفته‌تر از مدل‌های موجود در بازار خواهند بود. سرپرستی تیم توسعه آرم را Kevork Kechichian بر عهده دارد که قبلا در شرکت کوالکام مسئول پروژه اسنپدراگون بوده است.

آرم گفته است که فعلا در حال تست تراشه‌های خودش است و هنوز برنامه‌ای برای ارائه لایسنس یا فروش آن‌ها ندارد. این تراشه‌ها ظاهرا در دستگاه‌های موبایل، لپ‌تاپ‌ها و سایر وسایل الکترونیکی استفاده خواهند شد. طبق گزارش امروز، آرم قصد دارد عملکرد و امنیت طراحی‌های خود را بهبود ببخشد.

این پروژه از شش ماه پیش شروع شده و باید ببینیم آرم در نهایت چه فکرهایی در سر دارد. این شرکت اخیرا از نسل جدید هسته‌های پردازشی خود رونمایی کرده بود. این هسته‌ها از معماری ARMv9-A استفاده‌ می‌کردند و شرکت‌هایی مثل کوالکام، سامسونگ و مدیاتک از این هسته‌ها در تراشه‌های خود استفاده خواهند کرد.

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.