انویدیا ممکن است تولید کارت گرافیکی GeForce RTX 4070 را به خاطر فروش پایین آن کاهش دهد - تکفارس 
انویدیا ممکن است تولید کارت گرافیکی GeForce RTX 4070 را به خاطر فروش پایین آن کاهش دهد - تکفارس 

انویدیا ممکن است تولید کارت گرافیکی GeForce RTX 4070 را به خاطر فروش پایین آن کاهش دهد

افشین نوری
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 10:08
انویدیا

قیمت میانگین فروش پردازنده‌های گرافیکی انویدیا و ای‌ام‌دی در طول سه سال گذشته حدود ۲ برابر شده است. در این میان، اولین پردازنده‌های گرافیکی آرک اینتل کماکان چالش جدی برای سایر شرکت‌ها محسوب می‌شوند، بنابراین انویدیا ممکن است از سیاست قبلی خود برای جلوگیری از کاهش قیمت‌های کارت‌های گرافیکی‌اش دست بردارد.

انویدیا اخیرا کارت گرافیکی GeForce RTX 4070 را بر پایه معماری Ada Lovelace معرفی کرد، اما متاسفانه آن را در زمانی عرضه کرد که گیمرها علاقمند به خرید کارت‌های رده‌بالاتر بودند و دوست نداشتند قیمت بالایی بابت کارت‌های متوسط بپردازند. همین موضوع باعث شد تا ای‌ام‌دی اقدام به کاهش قیمت کارت‌های Radeon RX 6800 و RX 6800 XT خود بکند.

حالا خبرها حاکی از آن است که انویدیا در واکنش به فروش بسیار پایین RTX 4070 تصمیم به کاهش تولید آن کرده است. این شرکت امیدوار بود تا نظرات مثبت کارشناسان درباره این کارت گرافیکی باعث شود تا گیمرها به سراغ آن بروند، اما قیمت ۶۰۰ دلاری آن مانع از این اتفاق شد.

طبق اطلاعاتی که از اینسایدرهای زنجیره تامین به دست آمده است، انویدیا به شرکای AIB خود اطلاع داده است که به مدت یک ماه تولید RTX 4070 را متوقف خواهد کرد تا خرده‌فروشی‌ها فرصت کافی برای فروش موجودی خود از این کارت را داشته باشند.

با توجه به این روند انتظار می‌رود که به‌زودی شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار کارت‌های گرافیکی باشیم.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید