قبل از خرید گوشی موبایل باید به چه نکاتی دقت کرد؟ - تکفارس 
قبل از خرید گوشی موبایل باید به چه نکاتی دقت کرد؟ - تکفارس 

قبل از خرید گوشی موبایل باید به چه نکاتی دقت کرد؟

تکفارس
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 00:48
قبل از خرید گوشی موبایل باید به چه نکاتی دقت کرد؟ - تکفارس 

خرید گوشی موبایل همیشه یکی از آن کارهایی است که باید قبل از اینکه خرید کنید درباره آن به خوبی تحقیق کرده و نکات مهم را بدانید. هیچ کدام از ما دوست نداریم که هزینه زیادی را بابت خرید تلفن همراه بپردازیم و پس از مدتی دچار مشکلات شویم. به همین خاطر اگر تصمیم به خرید گوشی هوشمند گرفته‌اید اما هنوز نکات مهم آن را بررسی نکردید، در این مقاله با تکفارس همراه شوید تا به بررسی نکات مهم قبل از خرید گوشی موبایل بپردازیم.

هدف خود از خرید تلفن همراه را مشخص کنید

قبل از خرید تلفن همراه حتماً باید هدف خود را از خرید آن مشخص کنید. قطعاً هر کدام از ما برای خرید تلفن همراه اهدافی داریم. منظور از هدف بیشتر اولویت شما برای استفاده از این وسیله دیجیتال است. بنابراین از خودتان سوال کنید که چرا قرار است موبایل خریداری کنی؟ برخی از افراد برای انجام دورکاری، برخی دیگر برای فعالیت کردن در فضای مجازی، برخی فقط برای عکاسی یا بازی کردن و… تلفن همراه را تهیه می‌کنند. اگر می‌خواهید از تلفن همراه خود فقط برای انجام کارهای روزمره مانند تماس، پیامک، شبکه‌های اجتماعی و… استفاده کنید می‌توانید تلفن‌هایی که قیمت مناسب و کارایی خوبی دارند بخرید. با این حال اگر اهداف شما انجام کارهایی مانند بازی‌های سنگین است پیشنهاد می‌شود تلفن همراهی خریداری کنید که پردازنده قوی‌تری داشته باشد.

استفاده شما از گوشی قبلی

نکته مهم دیگر این است که برای خرید تلفن همراه جدید بهتر است گوشی سابق یا قدیمی خود را بررسی کنید. به این معنا که نقاط مثبت و نقاط ضعف آن را در یک لیست یادداشت کنید تا موبایلی که می‌خواهید خریداری کنید این نقاط ضعف را نداشته باشد. به عنوان مثال اگر کیفیت دوربین تلفن سابق شما پایین است و از کیفیت تصاویر ثبت شده راضی نیستید، سعی کنید گوشی جدیدی که خریداری می‌کنید این مشکل را نداشته باشد.

انتخاب سیستم عامل

به طور کلی دو سیستم عامل برتر جهان شامل اندروید و ios هستند. میزان کاربران اندرویدی حدود سه برابر کاربران ios است. به این خاطر که اکثر شرکت‌های معتبر جهان از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند و فقط شرکت اپل از ios استفاده می‌کند. بنابراین شما باید تصمیم بگیرید که آیا کار کردن با سیستم عامل اندروید برایتان راحت‌تر است یا ios. با انجام یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید با محیط کاربری و قابلیت‌های این دو سیستم عامل بیشتر آشنا شوید.

قبل از خرید گوشی موبایل باید به چه نکاتی دقت کرد؟ - تکفارس 

طراحی و عملکرد گوشی

در خرید تلفن همراه سلیقه شخصی نقش بسیار مهمی دارد. به این خاطر که شما می‌خواهید برای مدت زمان نسبتا طولانی از گوشی هوشمندی که خریداری می‌کنید استفاده کنید. به همین خاطر همیشه سعی کنید تلفنی را بخرید که واقعاً به آن علاقه مند هستید. اما یک نکته دیگر هم وجود دارد که به هیچ عنوان نباید از آن غافل نشوید و آن طراحی و عملکرد تلفن همراه است. به این معنی که اگر گوشی که می‌خرید طراحی زیبایی داشته باشد اما عملکرد خوبی از خود نشان ندهد ممکن است پس از مدتی دچار مشکلاتی شده و یا شما را واقعا خسته کند. بنابراین باید در کنار زیبایی حتماً به عملکرد گوشی توجه کافی را داشته باشید. اگر بودجه شما زیاد است سعی کنید تلفن همراهی را خریداری کنید که ضد آب بوده و در برابر ضربه و افتادن مستحکم است.

ابعاد صفحه نمایش

گوشی‌های هوشمندی که جدیدا وارد بازار می‌شوند حداقل سایز صفحه نمایش آن‌ها ۵.۷ اینچ است. بنابراین با استفاده از آن شما می‌توانید به راحتی کارهای روزانه خود را انجام دهید. اما با این حال اگر هدف شما از خرید تلفن همراه هوشمند انجام بازی‌های ویدیویی است، حداقل سایز صفحه نمایش باید چیزی حدود ۵.۷ اینچ باشد. اگر بزرگ‌تر باشد هم می‌تواند جذابیت بصری بیشتری به همراه داشته باشد. با این حال اگر کاربرد شما از تلفن همراه فقط شبکه‌های اجتماعی است صفحه‌ای کمتر از ۵.۷ هم می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد.

پردازنده و سخت افزار

پردازنده به عنوان قلب تلفن همراه فعالیت می‌کند. به این خاطر که تمام عملکرد گوشی شما به پردازنده بستگی خواهد داشت. بنابراین اگر به دنبال گوشی هوشمندی هستید که با استفاده از آن بتوانید به طور همزمان کار های مختلفی را به پیش ببرید باید گوشی خریداری کنید که پردازنده بسیار قدرتمندی داشته باشد و بتواند هر کاری را انجام دهد. به طور معمول دو نوع پردازنده‌ای که در تلفن‌های همراه اندروید به کار می‌رود شامل مدیاتک و کوالکام است که نام آن در اکثر تلفن‌های همراه درج می‌شود.

حافظه داخلی

حافظه داخلی یکی دیگر از نکات بسیار مهمی است که قبل از خرید تلفن همراه باید به آن توجه کنید. به این خاطر که به عنوان مثال شما تصمیم گرفتید گوشی هوشمند خریداری کنید که بتوانید چند سال از آن استفاده کنید در نتیجه باید گوشی بهتری با مشخصات کارآمدتر تهیه کنید. یکی از این مشخصات برای تلفن‌های همراه هوشمند مقدار حافظه داخلی آن‌ها است. در زمان‌های گذشته همیشه با موضعی به نام کمبود حافظه تلفن‌های همراه مواجه بوده‌ایم. اما خوشبختانه امروزه با وجود پیشرفت تکنولوژی تلفن‌های همراه تا ظرفیت حافظه داخلی یک ترابایت نیز تولید می‌شوند. بنابراین دیگر نیازی نخواهید داشت تا فایل‌ها و عکس‌های خود را دائماً پاک کنید. در واقع انتخاب حافظه داخلی موبایل کاملاً به مقدار مدارک و فایل‌های مهم شما بستگی دارد.

کیفیت دوربین

هر چقدر هم که بگویید زیاد اهل عکس گرفتن نیستید، اما باز هم نمی‌توان اهمیت کیفیت دوربین را هنگام خرید تلفن همراه هوشمند نادیده گرفت. بنابراین کیفیت دوربین یکی از شاخص‌ها و گزینه‌های اصلی هنگام خرید گوشی است. این نکته آن‌قدر مهم است که هر روز با تلفن‌های همراهی مواجه می‌شویم که دوربین آن‌ها پیشرفت‌های چشمگیری دارند. به طوری که آخرین تلفن همراهی که وارد بازار شد از لنز ۲۰۰ مگاپیکسلی برای گرفتن عکس استفاده می‌کند. این موضوع می‌تواند واقعا بی نظیر و خارق العاده باشد. اگر اهل عکس گرفتن باشید و یا شغل شما عکاسی باشد می‌توانید با یک تیر دو نشان زده و هم تلفن همراهی خریداری کنید که بتوانید با آن کارهای روزانه خود را انجام دهید و هم دوربین بسیار عالی برای عکاسی داشته باشد.

قبل از خرید گوشی موبایل باید به چه نکاتی دقت کرد؟ - تکفارس 

مقدار رم

مقدار رم در تلفن‌های همراه هم یکی دیگر از گزینه‌های مهم و اصلی است که باید قبل از خرید موبایل به آن توجه کنید. اما با این حال آن‌قدر نقش پر اهمیتی ندارد که بخواهید در ابتدا تمام توجه خود را روی آن بگذارید. رم موبایل گزینه‌ای است که بیشتر در راستای حافظه داخلی تلفن همراه تعیین می‌شود و این موضوع به این معناست که اگر شما تصمیم گرفتید تلفنی با حافظه ۱۲۸ گیگابایت خریداری کنید به احتمال بسیار زیاد رم ۸ گیگابایتی و یا رم ۶ گیگابایتی خواهد داشت. رم می‌تواند در سرعت پردازش برنامه‌ها بسیار مؤثر باشد. بنابراین اگر قصد انجام بازی‌های سنگین را با گوشی خود دارید رمی را خریداری کنید که بتواند از پس آن‌ها بربیاید.

مقدار بودجه شما

اما آخرین گزینه‌ای که باید قبل از خرید تلفن همراه به آن توجه کنید مقدار بودجه شما است. در حال حاضر به دلیل نوساناتی که در قیمت ارز و دلار وجود دارد بسیار مهم است که قبل از خرید تلفن همراه قیمت گوشی مورد نظر خود را بررسی کرده و ببینید که چقدر نوسان قیمت دارد. تنها توصیه‌ای که در زمینه قیمت تلفن همراه می‌توانیم به شما بکنیم این است که زمانی دست به خرید تلفن همراه بزنید که بازار به ثبات یک ماه رسیده باشد. به این خاطر که اگر با نوسان زیادی رو به رو شوید احتمال اینکه قیمت تلفن همراه کاهش و افزایش زیادی داشته باشد بسیار بالا خواهد بود.

سخن پایانی

امروزه تلفن همراه به یک گزینه بسیار ضروری برای زندگی تمام انسان‌ها تبدیل شده است. به طوری که بدون وجود آن نمی‌توانیم بسیاری از کارهای مهم روزانه خود را انجام دهیم. به همین خاطر باید حتماً چند نکته مهم را قبل از خرید این وسیله گرانقیمت و ارزشمند در نظر داشته باشید تا کورکورانه دست به انتخاب نزنید. به همین خاطر در این مقاله درباره نکات مهم قبل از خرید گوشی موبایل صحبت کردیم تا خرید ایده آلی را تجربه کنید. در پایان لازم است به این نکته اشاره کنیم که اگر قصد خرید گوشی شیائومی، سامسونگ، هواوی و… را داشته باشید می‌توانید به فروشگاه اینترنتی فرنا مراجعه کنید. از طرفی دیگر اگر دوست دارید قیمت گوشی سامسونگ و دیگر تلفن‌های همراه را مشاهده کنید به عنوان مثال می‌توانید قیمت گوشی A54 5G 256 گیگ رم ۸را سرچ کرده و قیمت آن را مشاهده کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید