شیائومی ۱۳ اولترا با چهار دوربین ۵۰ مگاپیکسلی معرفی شد - تکفارس 
شیائومی ۱۳ اولترا با چهار دوربین ۵۰ مگاپیکسلی معرفی شد - تکفارس 

شیائومی ۱۳ اولترا با چهار دوربین ۵۰ مگاپیکسلی معرفی شد

افشین نوری
۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - 17:32
شیائومی ۱۳ اولترا

گوشی پرچمدار شیائومی ۱۳ اولترا سرانجام رونمایی شد. این گوشی نوآوری‌های قابل‌توجهی در بخش دوربین نسبت به شیائومی ۱۲S اولترا دارد و علاوه بر این در بازارهای جهانی نیز عرضه خواهد شد.

شیائومی ۱۳ اولترا از چهار دوربین ۵۰ مگاپیسلی در پنل پشتی خود بهره می‌برد که با همکاری لایکا طراحی شده‌اند و همه آن‌ها در زیر یک شیشه یکپارچه به نام لنز Leica Vario-Summicron 1:1.8-3.0/12-120 ASPH قرار گرفته‌اند.

دوربین اصلی آن سنسور ۱ اینچی ۵۰ مگاپیکسلی IMX989 سونی است که دارای لنزی با فاصله کانونی ۲۳ میلیمتر و گشودگی دیافراگم دومرحله‌ای شامل f/1.9 برای عمق میدان کم و f/4.0 برای تصایر شارپ است. این سنسور با استفاده از فناوری ترکیب پیکسلی ۴ به ۱ قادر به تولید تصاویر ۱۲.۵ مگاپیکسلی با سایز پیکسلی ۳.۲ میکرون خواهد بود.

شیائومی ۱۳ اولترا

سه دوربین دیگر همگی از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی IMX858 سونی با سایز ۱/۲.۵۱ اینچ استفاده کرده‌اند و لنزهای آن‌ها به‌ترتیب یک لنز با فاصله کانونی ۷۵ میلیمتر، گشودگی دیافراگم f/1.8 و قابلیت لرزشگیر اپتیکال و زوم ۳.۲ برابر، یک لنز ۱۲۰ میلیمتری با زوم ۵ برابر و گشودگی f/3.0 و یک لنز فوق عریض ۱۲ میلیمتری با گشودگی f/1.8 و قابلیت فوکوس خودکار و فوکوس ماکرو ۵ سانتیمتر است. برای دوربین سلفی هم از یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی f/2.0 با فوکوس ثابت و فناوری ترکیب پیکسلی ۴ به ۱ برای تولید تصاویر ۸ مگاپیکسلی استفاده شده است.

شیائومی و لایکا علاوه بر لنزهای پیشرفته، قابلیت‌های بسیار خوبی نیز برای دوربین‌های شیائومی ۱۳ اولترا ارائه کرده‌اند که یکی از آن‌ها دو حالت عکاسی Leica Vibrant و Leica Authentic است. همچنین یک حالت ۵۰MP UltraRAW ارائه شده است که فایل‌های ۱۴ بیتی DNG با شارپی چندفریمی، کاهش نویز و رنج دینامیکی قابل‌تنظیم تولید خواهد کرد. همچنین شرکت ادوبی یک پروفایل دوربین سفارشی برای Lightroom ارائه خواهد کرد.

قابلیت بعدی که برای عکاسان خیابانی ارائه شده است Fast Shot نام دارد که به کاربران اجازه خواهد داد تا عکس‌های خود را در عرض فقط ۰.۸ ثانیه با فوکوس پیش‌تنظیم بگیرند. شیائومی ۱۳ اولترا مثل مدل قبلی با تمرکز روی دوربین ارائه شده است و از یک ماژول دوربین دایره‌ای، فریم فلزی و پنل پشتی چرمی بهره می‌برد. این پنل از نوع آنتی باکتریال است و با ۹۹ درصد باکتری‌ها مقابله خواهد کرد.

شیائومی ۱۳ اولترا

شیائومی ۱۳ اولترا از یک نمایشگر ۶.۷۳ اینچی AMOLED با وضوح ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد و دارای حداکثر روشنایی ۲۶۰۰ نیت و نرخ تاچ سمپلینگ ۲۴۰ هرتز است. این گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و تا ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5X بوده و در سه نسخه ۱۲/۲۵۶، ۱۶/۵۱۲ و ۱۶ گیگابایت/ ۱ ترابایتی با حافظه UFS 4.0 ارائه شده است.

در داخل این گوشی از سیستم خنک کننده جدیدی به نام Loo LiquidCool استفاده شده است که شامل یک محفظه بخار می‌شود. باتری شیائومی ۱۳ اولترا ظرفیتی برابر ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت دارد که با فناوری شارژ سیمی ۹۰ وات و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات تغذیه خواهد شد. همچنین عمر باتری و شارژدهی آن توسط چیپ‌های سفارشی Surge P2 و Surge G1 مانیتور خواهند گردید.

شیائومی ۱۳ اولترا در رنگ‌های مشکی، سفید، سبز و زیتونی ارائه شده است و از ۲۱ آوریل در چین فروخته خواهد شد. پیش سفارش این گوشی از امروز آغاز شده است و قیمت نسخه‌های ۱۲/۲۵۶، ۱۶/۵۱۲ و ۱۶/ ۱ ترابایتی آن به‌ترتیب ۷۹۵، ۸۶۰ و ۹۷۰ دلار خواهد بود. شیائومی گفته است که این گوشی از ماه‌های آینده در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

منبع: Gsmarena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید