گوشی های آینده سامسونگ از بینگ به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض استفاده خواهند کرد - تکفارس 
گوشی های آینده سامسونگ از بینگ به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض استفاده خواهند کرد - تکفارس 

گوشی های آینده سامسونگ از بینگ به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض استفاده خواهند کرد

افشین نوری
۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - 16:03
سامسونگ بینگ

به نظر می‌رسد گوشی‌های آینده سامسونگ، بینگ را به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرش خود به جای گوگل ارائه خواهند کرد. سامسونگ ظاهرا در ماه مارس ۲۰۲۳ به گوگل گفته است که به دنبال استفاده از بینگ مایکروسافت به‌عنوان موتور پیش‌فرش گوشی‌های خود است و به نظر می‌رسد دلیل این تصمیم پشتیبانی بینگ از هوش مصنوعی است.

نیویورک تایمز گزارش داده است که گوگل نه تنها نگران از دست پول زیادی در این رابطه است،‌ بلکه اگر سامسونگ از موتور جستجوی گوگل به خاطر نداشتن هوش مصنوعی استفاده نکند، احتمالا اپل نیز اقدام مشابهی انجام خواهد داد. هر دو شرکت سامسونگ و اپل در حال حاضر بابت استفاده از موتور جستجوی گوگل سالانه مبلغی پول به این شرکت پرداخت می‌کنند.

این شرایط باعث شده تا گوگل به فکر ارائه قابلیت‌های هوش مصنوعی برای موتور جستجوی خود باشد، اما این قابلیت‌ها ظاهرا در رویداد I/O 2023 که چند ماه دیگر برگزار خواهد شد عرضه خواهند شد. این در حالیست که رقابت در عرصه هوش مصنوعی بسیار شدید است و باید ببینیم گوگل تا چه حد خواهد توانست در این رقابت پیروز شود.

گوگل در حال کار روی یک پروژه هوش مصنوعی جدید به نام Magi است. این شرکت همچنین قصد دارد هوش مصنوعی را برای همه سرویس‌های خود ارائه کند. به‌علاوه، گوگل روی یک ابزار جدید به نام GIFI کار می‌کند که تصاویر هوش مصنوعی در گوگل ایمیج تولید خواهد کرد. یک قابلیت دیگر به نام Tivoli Tutor نیز در حال توسعه است که به کاربران در یادگیری زیان جدید با استفاده از هوش مصنوعی کمک خواهد کرد. و قابلیت آخر احتمالا یک افزونه به نام Searchalong برای گوگل کروم خواهد بود که امکان پرسیدن سوالات چت‌بات را در حین وبگردی فراهم خواهد کرد.

اگر سامسونگ و اپل از به جای گوگل از موتور جستجوی بینگ استفاده کنند احتمالا ضرر ۲۳ میلیارد دلاری برای گوگل در پی خواهد داشت و با وجود اینکه گوگل چت‌بات بارد را ارائه کرده است، اما این پلتفم به ‌اندازه ChatGPT پیشرفته نیست و باید ببینیم برنامه گوگل برای از دست ندادن سامسونگ و اپل چه خواهد بود.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید