امنیت در فرودگاه‌های استانبول - تکفارس 
امنیت در فرودگاه‌های استانبول - تکفارس 

امنیت در فرودگاه‌های استانبول

تکفارس
۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - 09:19
امنیت در فرودگاه‌های استانبول - تکفارس 

امنیت فرودگاه‌ها موضوعی بسیار مهمی است که در حوزه امنیت ملی قرار داده‌شده است. از همین رو نیاز است با قوانین مرتبط با هر فرودگاه مخصوصاً فرودگاه‌های که قصد سفر به آن راداریم بیشتر آشنا شویم. تا در طی سفر به این شهرها کمتر با مشکل روبرو شویم. ازآنجایی‌که هیچ مسافری تمایل ندارد در طی مسافرت خود به دلیل عدم آگاهی از مسائل امنیتی هر کشور و فرودگاه آن کشور به مشکل جدی بربخورد. در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا پیرامون امنیت در فرودگاه‌های استانبول مطالبی را با شما در میان بگذاریم. تا پس از خرید بلیط هواپیما تهران استانبول و سفر به این کشور مشکلی برای شما حادث نشود. پس با ما همراه باشید تا در سفر به ترکیه مشکلی در پیش روی شما قرار داده نشود.

قوانین مرتبط با امنیت در فرودگاه استانبول

شاید یکی از تلخ‌ترین بخش‌های که در طول سفر برای مسافران پیش می‌آید. عبور از فیلتر امنیتی هر فرودگاه باشد که گاها افراد را دچار مشکل می‌کند. از همین رو با بررسی موارد امنیتی فرودگاه استانبول سعی بر آن داریم تا شمارا برای تجربه یک سفر شیرینی همراهی کنیم پس با ما همراه باشید.

چه وسایلی را با خود می‌توانیم داشته باشیم؟

 ازآنجایی‌که شما با خرید بلیط هواپیما استانبول به‌محض ورود به فرودگاه ترکیه بازرسی می‌شوید، پس‌نیاز است به یاد داشته باشید که تنها وسایلی که در ادامه به آن اشاره می‌شود را می‌توانید به خاک ترکیه وارد کنید. افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند ۶۰۰ نخ سیگار،۵۰ نخ سیگار برگ،۲۵۰ گرم تنباکو با ۲۰۰ کاغذ سیگار و۲۵۰ گرم تنباکو پیپ در حوزه دخانیات با خود به همراه داشته باشند. همراه داشتن یک کیلو چای یا قهوه به همراه یک کیلو شکلات و آب‌نبات هم آزاد است. اگر قرار است عطر و اودکلن همراه داشته باشید حداکثر ۶۰۰ میلی‌لیتر برای این مهم در نظر گرفته‌شده است. هدیه همراه شما نباید بیشتر از ۴۳۰ یورو ارزش داشته باشد. مسافران زیر ۱۵ سال نیز هدایای بالاتر از ۱۵۰ یورو نمی‌توانند با خود همراه داشته باشند. جواهر شما بیشتر از ۱۵۰۰۰ دلار نباید باشد. اجازه همراه داشتن کدئین و مواد روان‌گردان را هم در کیف شخصی خود ندارید.

امنیت در فرودگاه‌های استانبول - تکفارس 

 آیا اجازه همراه داشتن حیوان خانگی راداریم؟

 یکی از قوانینی که برای ورود و خروج به هر کشوری بسیار حائز اهمیت است. حمل و جابه‌جایی حیوانات خانگی است که در هر فرودگاه قوانین مخصوص به آن کشور عموماً موردتوجه قرار می‌گیرد. در فرودگاه استانبول شما می‌توانید دو حیوان خانگی را با خود همراه داشته باشید و به کشور استانبول وارد کنید. به‌شرط آنکه حیوان خانگی شما گواهی واکسیناسیون، گواهی رسمی دامپزشکی و کارت شناسایی یا پاسپورت حیوان خانگی خود را به همراه داشته باشد. بسته به نوع پرواز شما و بنا بر مسائل امنیتی و بهداشتی مسافران شما می‌توانید به داخل کابین یا بخش بار مسافران با حیوان خود هم‌سفر باشید.

 می‌توانیم سلاح را به خاک ترکیه وارد کنیم؟

 قوانین مرتبط به حمل‌ونقل سلاح و مهمات آن در هر کشوری به شکل متفاوت و بسیار سخت‌گیرانه وضع‌شده است. حال اگر می‌خواهید از قوانین ورود سلاح و مهمات به خاک ترکیه بدانید، تنها در صورتی شما می‌توانید با خرید بلیط هواپیما استانبول با خود سلاح حمل کنید که مجوز ورود از وزارتخانه محیط‌زیست و جنگلداری ترکیه را داشته باشید. البته تعداد مشخص‌شده‌ای به‌صورت محدود برای این موضوع در نظر گرفته‌شده است. همراه داشتن سلاح و مهمات به دلیل مسائل امنیتی و جانی مسافران به داخل هواپیما اصلاً ممکن نیست.

قوانین مربوط به حمل مواد مایع چیست؟

 در همین ابتدا باید اشاره شود که حمل مایعات باید در بطری و محفظه‌های مخصوص با درب‌های مجهز در زمان سوار شدن به هواپیما دنبال شود. ریختن مواد مایع در کیسه‌های پلاستیکی اصلاً مجاز نیست. محفظه‌های مایعاتی بیش از ۱۰۰ میلی‌لیتر را نمی‌توانید با خود به هواپیما وارد کنید.

امنیت در فرودگاه‌های استانبول - تکفارس 

 این مایعات تا سقف مجازی در کیف‌دستی شما قابل وارد شدن به کابین هواپیما است. آن‌هم به‌شرط آنکه دارو یا مواد خوراکی و غذایی مخصوص برای کودک باشد و شما در طول سفر به آن نیاز داشته باشید. پس اگر مایعات بیش از ۱۰۰ میلی‌لیتر را در سطل‌های آشغال تعبیه‌شده در فرودگاه رها کنید بروید چون مانع از عبور شما از ایستگاه‌های ایست بازرسی خواهند شد.

 نکاتی برای ایرانی‌ها در فرودگاه استانبول

  • گول افراد ناشناس را نخورید و چمدان خود را به او نسپارید چون ممکن است با جا ساز کردن مواد مخدر شمارا ناخواسته گرفتار پلیس‌های امنیتی ترکیه کنند.
  • وسایل الکترونیکی خود را دم دست بگذارید چون جدای از بازرسی کیف و چمدان شما آن‌هم موردبررسی قرار می‌گیرند.
  • به‌هیچ‌عنوان وسایل ارزشمند خود را در چمدانتان قرار ندهید. بهتر است طلا و جواهرات خود را در کیف‌دستی‌تان بگذارید و با خود وارد هواپیما کنید. چون به میزان وزن چمدان گم‌شده میزان ارزشمندی آن به شما خسارت داده می‌شود.
  • از همراه داشتن وسایل نوک‌تیز مثل چاقو و قیچی به داخل کابین هواپیما جلوگیری کنید چون در صورت مشاهده با شما برخورد جدی می‌شود.
  • ·          خرید بلیط هواپیما استانبول زمانی برای شما خوشایندتر رقم خواهد خورد که شما از حمل و جابجای وسایل و مواد خوراکی ممنوعه جلوگیری کنید.

کلام آخر پیرامون امنیت فرودگاه ترکیه

همان‌طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید برای این‌که امنیت یک کشور تضمین شود. باید مرزهای ورود خروج که توسط مسافران باز و بسته می‌شود به‌دقت کنترل شود. از همین رو بایدونبایدهای در این راستا موردتوجه قرار داده می‌شود تا مباد در زمان جابجایی مسافران امنیت ملی یک کشور به خطر بیفتد. پس دقت داشته باشید حمل مواد دخانیات، مایعات و سلاح و مهمات همراه آن بر اساس قوانین مخصوص به خاک ترکیه از طریق فرودگاه آن کشور دنبال می‌شود. امید است مطالب ارائه‌شده در راستای آشنایی شما با موارد امنیتی خاک ترکیه و فرودگاه استانبول موردتوجه شما عزیزان قرارگرفته باشد و ازاین‌پس بهترین‌ها در پیش روی شما در طی این سفر قرار داده شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید